آیا شهر ازمیر ترکیه برای زندگی مناسب است؟

به گزارش مجله سرگرمی، وضعیت مهاجرت به ازمیر برای ایرانیان چگونه است؟

ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه بعد از آنتالیا و استانبول است که در غرب این کشور قرار گرفته. اگر قصد مهاجرت به ترکیه را داشته باشید، ازمیر یکی ازشهرهای مناسب برای این انتخاب است. در این راستا مطالب انواع روش های اقامت یا مهاجرت به ترکیه و شرایط اقامت و مهاجرت ترکیه 2019 راهنمای شما خواهند بود.

آیا شهر ازمیر ترکیه برای زندگی مناسب است؟

هزینه های زندگی در ازمیر چگونه است؟

به طور کلی هزینه ها در ازمیر نسبت به استانبول و آنکارا کم تر است. در ازمیر مردم تقریبا با هر سطح درآمدی می توانند زندگی نسبتا آرامی را در ازمیر را تجربه نمایند. علاوه بر آن وجود مراکز خرید مدرن در کنار حراجی های مداوم برندها قدرت خرید مردم را در ازمیر بالا برده است.

آیا ازمیر شهر مناسبی برای تحصیل است؟

یکی از نکات مثبت ازمیر، وجود مدارس و دانشگاه های معتبر در این شهر است. در کشور ترکیه، ازمیر به عنوان شهری علمی و دانشگاهی شناخته شده. علاوه بر مدارس و دانشگاه های دولتی که امکان تحصیل رایگان در آن ها وجود دارد، بسیاری از مدارس و دانشگاه های بین المللی، مثل کمبریج انگلستان، در ازمیر شعبه دارند.

شرایط مالی و اوضاع کار در ازمیر چگونه است؟

ازمیر به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی اش زمین های مناسب و حاصلخیز برای کشاورزی دارد؛ به همین دلیل صنعت کشاورزی در این شهر حرف اول را می زند. علاوه بر این در ازمیر 13 شهرک صنعتی وجود دارد. آمارها نشان می دهند که این شهر نقش پررنگی در صادرات داشته و سرمایه گذاران بسیاری در ازمیر مشغول فعالیت هستند. به طور کلی میتوان ازمیر را شهری در حال رشد مالی دانست. بنابراین اگر قصد سرمایه گذاری داشته باشید، ازمیر گزینه ای مناسب برای تان خواهد بود. به طور کلی ازمیر دلیل بندری بودن اوضاع خوبی در کسب و کارهای مختلف دارد. همچنین شرکت های بزرگ تجاری بین المللی گوناگونی در این شهر فعالیت می نمایند. علاوه بر تمامی این موارد به دلیل توریستی بودن ازمیر، مشاغل بسیاری در زمینه گردشگری نیز در این شهر وجود دارد.

آب و هوای ازمیر چگونه است؟

یکی از موارد مهم برای آنالیز زندگی در یک شهر، آب و هوای آن است؛ که باید آن را با طبع و میزان تحمل خود در برابر سرما و گرما آنالیز کنید. ازمیر یک شهر ساحلی محسوب می گردد که در کنار دریای اژه جای گرفته. از این رو آب و هوای این شهر مدیترانه ای محسوب می گردد. بهار این شهر معمولا همراه با بارندگی است و تابستان های ازمیر معمولا گرم و خشک. ازمیر در زمستان نیز آب و هوایی نسبتأ معتدل با بارندگی زیاد دارد. بیشترین بارندگی ازمیر را در ماه های آبان تا فروردین می توان دید. بارش برف نیز گاهی در ماه های آذر تا بهمن در برخی از قسمت های شهر ممکن است اتفاق بیفتد.

قدمت شهر ازمیر چقدر است؟

ازمیر یکی از تاریخی ترین مناطق کشور ترکیه است و همین موضوع باعث شده که جاذبه های تاریخی زیادی داشته باشد. زندگی کردن در شهری که قدمت آن به 6500 سال قبل از میلاد می رسد تجربه منحصر به فردی خواهد بود. تصور کنید شما ساکن شهری شوید که از دوره های تاریخی مختلفی ازجمله عصر آهن در آن زندگی می نمایند.

تفریحات زندگی در شهر ازمیر چیست؟

زندگی ساحلی

علاوه بر جاذبه های تاریخی این شهر وجود سواحل شنی به همراه انواع کافه ها و رستوران های ساحلی آن، روزگار خوشی را برای شما در ازمیر ترکیه خواهد ساخت. شما هر روز می توانید بعد از یک روز کاری سخت در خط ساحلی این شهر پیاده روی یا دوچرخه سواری کنید یا در یکی از کافه های رو به دریای آن بنشینید و خستگی در کنید. تابستان ها نیز این سواحل با آفتاب گرم و نسیم دریا پذیرای شما خواهند بود.

تفریحات آخر هفته

علاوه بر تفریحات ساحلی و جاذبه های تاریخی وجود جنگل های کاج، اسکله های ماهی گیری، باغ های زیتون، روستاهای تفریحی و باستانی نزدیک ازمیر و … آخر هفته ای دلچسب را برای شما خواهند ساخت.

زندگی شبانه

آفتاب که غروب می نماید، انگار که شهر دیگری در ازمیر بیدار می گردد. شب ها از خیابان ها و کافه های این شهر صدای موسیقی سبک های متنوع به گوش می رسد و درب مکان هایی برای خوردن نوشیدنی های متنوع به روی تان باز است. یکی از مکان های معروف به شب های زنده اش، آلسانجاک است.

سیستم حمل و نقل داخلی و خارجی ازمیر چگونه است؟

سیستم حمل و نقل عمومی داخلی

در ازمیر شما می توانید با خطوط مترو، اتوبوس، خطور ریلی ایزبان(قطار برقی)، دولموش (نوعی مینی بوس)، تاکسی ها به راحتی و در کمترین زمان ممکن بین نقاط مختلف شهر رفت و آمد کنید. متروی ازمیر شما را از غرب ازمیر به شرق و از شمال به جنوب آن می رساند. وجود این خطوط هم چنین بار زیادی از ترافیک این شهر را کم نموده است. در ازمیر شما تقریبا هیچ وقت در ترافیک های وحشتناک و کلافه نماینده نمی مانید.

کشتی

یکی از روش های حمل و نقل مهیج در ازمیر کشتی ها هستند که شما را از شرق به غرب ازمیر می رسانند.

راستا ویژه دوچرخه در ازمیر

یکی از ویژگی های جذاب شهر ازمیر، وجود راستا دوچرخه سواری و امکان اجاره دوچرخه در نقاط مختلف شهر است. دوچرخه سواری در این شهر اما فراتر از یک تفریح است و روزانه به عنوان یک وسیله نقلیه از آن استفاده می گردد. مردم بسیاری هر روز در ازمیر برای رسیدن به سرکار، کنار خط ساحلی رکاب می زنند و با اینکار علاوه بر حفظ سلامتی خود، در حفظ هوایی پاک برای شهر خود نیز می کوشند.

حمل و نقل خارج از شهر

فرودگاه ازمیر (ADB) روزانه حدود ده ها پرواز داخلی و خارجی دارد. این فرودگاه از مرکز شهر فاصله دارد اما انواع مختلفی از وسایل نقلیه عمومی با قیمت مالی برای رفت و آمد در آن وجود دارد. علاوه بر پرواز برای رفت و آمد به شهرهای اطراف ازمیر دو ایستگاه قطار نیز وجود دارد که می توانید از خطوط آنها بهره ببرید.

صندلی شهر ازمیر در نقشه:

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: دالاهو
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 35493

به "آیا شهر ازمیر ترکیه برای زندگی مناسب است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا شهر ازمیر ترکیه برای زندگی مناسب است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید