اعتراض وارد نیست به جشنواره هات داکس رفت

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، مستند اعتراض وارد نیست به کارگردانی فرناز و محمد رضا جورابچیان خواهر و برادر ایرانی توانست در فستیوال فیلم مستند هات داکس که یکی از بزرگترین جشنواره های آمریکای شمالی به شمار می رود حضور داشته باشد.

اعتراض وارد نیست به جشنواره هات داکس رفت

این مستند در دو بخش مسابقه فیلم های نیمه بلند و همچنین World Showcase برگزیده شده و تدوین آن توسط بهمن کیارستمی اجرا شده است و در سه نوبت در جشنواره به نمایش در خواهد آمد.

اعتراض وارد نیست طی مدت 3 سال ساخته شده و زندگی پنج مهاجر افغانستانی را به تصویر می کشد اما بر خلاف تصاویر رایج از مهاجران افغانستان، این فیلم نگاهی متفاوت از آنها ارایه می دهد. افغانستانی هایی که در زمین تنیس های تهران توپ جمع می کنند و این ورزش را از سنین پایین یاد می گیرند و در بسیاری از مسابقات روزهای تعطیل باشگاهای خصوصی تنیس که ثبت نام برای عموم آزاد است شرکت می کنند و برخی از ایرانی ها را هم شکست می دهند.

رؤیاهای دم صبح ساخته مهرداد اسکویی، سونیتا ساخته رخساره قائم مقامی و فیلم کوتاه برد ساخته حمید جعفری از دیگر آثار ایرانی راه یافته به این جشنواره هستند.

جشنواره مستند بین المللی هات داکس کانادا یکی از مهمترین جشنواره های فیلم مستند شمال آمریکا است. این فستیوال با کنار هم قرار دادن وقایع پرجنب و جوش و رویدادهای عمومی و حرفه ای، یکی از بهترین بازارها و مکان های ملاقات برای صنعت مستندسازی در آمریکای شمالی به شمار می رود.

هات داکس در این دوره 232 مستند از 51 کشور جهان را در بخش های مختلف به نمایش می گذارد و از 28 آوریل تا 8 می 2016 در تورنتو کانادا برگزار می شود.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 51980

به "اعتراض وارد نیست به جشنواره هات داکس رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض وارد نیست به جشنواره هات داکس رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید