اقدام پیشگیرانه برای حضور بانوی محجبه، اتفاق تلخ تکرار نمی گردد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، در جریان رقابت های جودو بازی های المپیک جوانان که مهرماه سال گذشته به میزبانی آرژانتین برگزار گردید و در وزن 78- کیلوگرم دختران، اقدام مسئولان برگزارکننده مسابقات در خصوص مارال مردانی و ممانعت از مبارزه وی حاشیه هایی را پیرامون کاروان ایران ایجاد کرد. در این زمینه حتی اقدام رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک برای مذاکره با نماینده رئیس اتحادیه جودو آسیا هم نتوانست مانع از بروز این حواشی گردد.

اقدام پیشگیرانه برای حضور بانوی محجبه، اتفاق تلخ تکرار نمی گردد

مردانی به دلیل پوشش اسلامی اجازه حضور بر روی تاتامی مسابقات جودو بازی های المپیک جوانان را نداشت و این مسئله ای بود که پیش از بازی ها به وسیله اتحادیه جودوی آسیا به فدراسیون ایران اعلام و تاکید شده بود که حضور محجبه بانوان فقط در مسابقات آسیایی بلامانع است.

در هر صورت به خاطر بی توجهی ریاست وقت فدراسیون جودو به این موضوع و عدم اطلاع رسانی در خصوص آن به کمیته ملی المپیک، کاروان ایران در آرژانتین نه تنها فرصت مبارزه یکی از نمایندگان اعزامی خود را از دست داد بلکه با حاشیه های زیادی هم روبرو شد.

به همین دلیل کمیته ملی المپیک برای جلوگیری از تکرار این اتفاق در بازی های ساحلی دنیا اقدام به موقعی در رابطه با یکی از بانوان صاحب سهمیه این بازی ها انجام داد تا اعزام وی بدون هیچ اما و اگری انجام گردد.

الناز رکابی در ماده سنگنوردی صاحب سهمیه بازی های ساحلی دنیا شده است. با درخواست کمیته ملی المپیک و در خصوص حضور وی در قطر با پوشش اسلامی، فدراسیون کوهنوردی ایران از مسئولان دنیای استعلام گرفته است.

رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی در تبادل نظر با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب در خصوص نتیجه آن شرح داد و گفت: با درخواست کمیته ملی المپیک از فدراسیون دنیای کوهنوردی استعلام لازم گرفته شد تا این اطمینان حاصل گردد که حضور محجبه وی در بازی های ساحلی دنیا بلامانع خواهد بود. مسئولان این فدراسیون هم تاکید نمودند که مانعی از این حیث وجود ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نتیجه استعلام صورت گرفته به صورت مکتوب در اختیار فدراسیون کوهنوردی قرار گرفته است؟، گفت: این استعلام طی روزهای گذشته و بعد از اعلام سهمیه الناز رکابی انجام شد. به خاطر تعطیلات سرانجام هفته مسئولان فدراسیون دنیای کوهنوردی، آنها پاسخ استعلام فدراسیون ایران را به صورت شفاهی اعلام کردند اما قول دادند که طی همین روزها پاسخ مکتوب خود را هم در اختیارمان قرار می دهند. در واقع کمیته ملی المپیک با استناد به همین پاسخ شفاهی، سهمیه الناز رکابی را تایید کرد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی همچنین توضیح داد: 12 سال از برگزاری مسابقات سنگنوردی می گذرد. از همان ابتدا هم فدراسیون دنیای با کشورهای مسلمان و حضور محجبه بانوان آنها در میادین همراه بوده به خصوص که در سنگنوردی مانند بسیاری رشته های دیگر، درگیری تنه به تنه وجود ندارد که حضور محجبه ورزشکاران باعث ایجاد مشکل گردد.

زارعی تاکید نمود: ایران و اندونزی تنها کشورهای مسلمان هستند که در سنگنوردی فعالیت دارند. فدراسیون دنیای هم تاکنون در هیچ رویدادی مانع از حضور محجبه نمایندگان بانوی ما نشده است.

به گزارش خبرنگاران، نخستین دوره بازی های ساحلی دنیا 20 تا 24 مهرماه به میزبانی قطر و در دو ساحل الغرافه و القطر برگزار می گردد. ایران تاکنون در فوتبال ساحلی (12 نفر)، کاراته (2 نفر) و سنگنوردی (2 نفر) کسب سهمیه نموده است.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 34669

به "اقدام پیشگیرانه برای حضور بانوی محجبه، اتفاق تلخ تکرار نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام پیشگیرانه برای حضور بانوی محجبه، اتفاق تلخ تکرار نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید