اهدای یوزپلنگ طلایی لوکارنو به فیلمساز 72 ساله آمریکایی

به گزارش مجله سرگرمی، جشنواره لوکارنو با اهدای جایزه یوزپلنگ طلایی افتخاری از یک عمر فعالیت پرثمر جان واترز در عرصه سینما تقدیر می نماید.

اهدای یوزپلنگ طلایی لوکارنو به فیلمساز 72 ساله آمریکایی

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسکرین دیلی، فیلمساز 72 ساله زاده بالتیمور آمریکا روز 16 اوت سال جاری به شهر آرام و زیبای لوکارنو در جنوب سوئیس می آید تا در پیاتزا گرانده، بزرگ ترین سالن روباز نمایش فیلم در اروپا جایزه افتخاری خود را دریافت کند. واترز با دریافت یوزپلنگ طلایی به جمع چهره هایی چون ژان لوک گدار، مایکل چیمینو، کن لوچ و آنیس واردا می پیوندد که پیش تر در جشنواره لوکارنو تقدیر شده بودند.

فیلمساز، نویسنده، بازیگر و هنرمند آمریکایی یک روز پس از دریافت جایزه افتخاری خود در نشستی با حاضران در لوکارنو درباره آثارش به مصاحبه می نشیند و سپس در یک مسترکلاس ویژه با فیلمسازان حاضر در آموزشگاه لوکارنو حضور پیدا می نماید. نمایش چند فیلم مهم از کارنامه واترز از جمله پلی استر، سسیل ب. دیمنتد و مشکل زنانه از دیگر بخش های برنامه بزرگداشت واترز در جشنواره لوکارنو 2019 است.

هفتاد و دومین جشنواره فیلم لوکارنو هفت تا 17 اوت در سوئیس برگزار می گردد و قرار است بخش مرور آن به بلیک ادواردز، خالق صبحانه در تیفانی اختصاص داشته باشد. این نخستین دوره ای است که لیلی هینستین مدیریت هنری لوکارنو را بر عهده دارد و انتخاب واترز برای دریافت جایزه یوزپلنگ طلایی افتخاری می تواند نشان دهنده راستا این جشنواره در سال های آینده باشد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 18757

به "اهدای یوزپلنگ طلایی لوکارنو به فیلمساز 72 ساله آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدای یوزپلنگ طلایی لوکارنو به فیلمساز 72 ساله آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید