اینستاگرام: کاربران قبل از نوشتن متن توهین آمیز، هشدار دریافت می کنند

به گزارش مجله سرگرمی، روز گذشته اینستاگرام گفت که اگر کاربران برای کپشن (caption) عکس یا ویدیو متن توهین آمیزی بنویسند، قبل از انتشار از جانب اینستاگرام هشداری دریافت می کنند. اینستاگرام برای این کار از هوش مصنوعی استفاده می کند و با مقایسه متن نوشته شده با کپشن های مربوط به پست های گزارش داده شده، می تواند این موضوع را تشخیص بدهد. در ادامه، اینستاگرام کاربران مذکور را تشویق کنند که تغییراتی بر کپشن موردنظر اعمال کنند ولی این افراد این حق انتخاب را هم دارند که بدون اعمال هیچ تغییری پست را منتشر کنند.

اینستاگرام: کاربران قبل از نوشتن متن توهین آمیز، هشدار دریافت می کنند

این ویژگی اینستاگرام مشابه قابلیتی است که در ماه ژوئیه برای جلوگیری از انتشار کامنت های توهین آمیز معرفی شد. اینستاگرام می گوید تشویق کاربران برای تغییر دادن کامنت های توهین آمیز آن ها نتایج مثبتی در راستای کاهش اذیت و آزار اینترنتی داشته است. این پلتفرم در زمینه اذیت و آزار آنلاین کارهای مختلفی را انجام می دهد و سال گذشته با بهره گیری از هوش مصنوعی، فیلتر کردن کامنت های توهین آمیز و شناسایی تصاویر و کپشن های حاوی چنین محتوایی را آغاز کرد.

برخلاف دیگر ابزارهای نظارتی، اینستاگرام به تازگی تلاش می کند که کاربران را نسبت به اصلاح رفتار خود تشویق کند. در این میان، چنین کارهایی احتمالا نمی تواند رفتار زورگوهای ثابت قدم را چندان اصلاح کند ولی در کل نمی توان تاثیر مثبت این اقدامات را نادیده گرفت. طبق اعلام اینستاگرام، این مشخصه در ابتدا فقط برای کاربران چند کشور ارائه می شود ولی تا چند ماه آینده به صورت بین المللی عملی خواهد شد.

منبع: رویداد 24

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: انتخاب
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 63984

به "اینستاگرام: کاربران قبل از نوشتن متن توهین آمیز، هشدار دریافت می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینستاگرام: کاربران قبل از نوشتن متن توهین آمیز، هشدار دریافت می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید