آنالیز فنی ساینا اتوماتیک

به گزارش مجله سرگرمی، پروژه ساخت ساینا اتومات از سال 94 شروع شد و در سال 95 یک شرکت بلژیکی Punch وظیفه تامین گیربکس این خودرو را برعهده گرفت.

آنالیز فنی ساینا اتوماتیک

به گزارش خبرنگار پروژه ساخت ساینا اتومات از سال 94 شروع شد و در سال 95 نیز شرکت بلژیکی Punch وظیفه تامین گیربکس این خودرو را برعهده گرفت.

ساینا اتومات نهایتا به عنوان مدل 97 به بازار آمد و سایپا به واسطه آن توانست نخستین خودرو (تقریبا!) ایرانی را با گیربکس اتومات بسازد. گیربکس این خودرو نسخه بهبودیافته ای است که ابتدا در سال 2007 با همکاری ZF آلمان فراوری شده بود؛ این گیربکس از نوع CVT است، اما قابلیت تعویض دستی هم دارد.

مهم ترین تغییر فنی در ساینا اتومات، استفاده از دریچه گاز برقی و تغییر سیستم برق خودروست و به همین دلیل انواع آپشن های متداول بازار (مانند فرمان برقی، کروز، کی لس، مالتی مدیا و ...) حالا قابلیت نصب روی این خودرو را دارند. به لحاظ ظاهری نیز طرح جدید رینگ ها، حذف نوار مشکی ستون B، فرمان دی کات اسپرت (با دکمه های کنترلی) و صفحه کیلومتر جدید، از مهم ترین تفاوت های ساینا اتومات نسبت به ساینا دنده ای است.

برای اطلاع از قیمت روز اتومبیل به صفحه قیمت خودرو خبرنگاران مراجعه کنید.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 21951

به "آنالیز فنی ساینا اتوماتیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز فنی ساینا اتوماتیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید