بسته حمایت از فراوری به زودی ابلاغ می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، صادق نجفی در جلسه تبیین سیاست های حمایتی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی از واحدهای صنعتی که در محل اتاق بازرگانی تبریز برگزار گردید اضافه نمود: در این بسته راهکارهای مختلف حمایت از صنایع و تامین مواد اولیه و منابع واحدهای تولیدی ارایه می گردد.

بسته حمایت از فراوری به زودی ابلاغ می گردد

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور گفت: با انجام اقدام های حمایتی از واحدهای فراوریی، در سه ماه اخیر 340 کارخانه تعطیل گردیده دوباره راه اندازی گردیده و هم اکنون پنج هزار و 600 واحد فراوریی با بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی در سطح کشور در حال تکمیل است.

نجفی با تاکید بر کوشش دوچندان مدیران و مسوولان برای حل مشکلات واحدهای فراوریی، یادآوری کرد: مدیران باید به صورت قاطع در این زمینه کوشش نموده و با قرارگرفتن در کنار واحدهای فراوریی مشکلات موجود بر سر راه آن ها را حل نمایند.

وی ادامه داد: دشمن به دنبال پمپاژ فکر منفی در جامعه ایرانی با استفاده از رسانه ها و کانال های مختلف ارتباطی است و در داخل کشور نیز برخی در فضای مجازی با فضا سازی افکار منفی و جو ناامیدی را گسترش می دهند.

وی با اشاره به نقش آفرینی آذربایجان در طول تاریخ برای حفظ عظمت ایران گفت: تجار و بازرگانان تبریز و آذربایجان در طول تاریخ برای دفاع از این شهر و کشور از سرمایه های خود گذشتند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در زمان کنونی نیز باید مردم، بزرگان و کارآفرینان آذربایجان برای خروج کشور از وضعت کنونی راهگشا باشند و با ارایه روش ها و مدل های مختلف موجبات عبور موفق نظام از این مرحله را فراهم نمایند.

نجفی ادامه داد: انتقاد صرف از وضعیت موجود و مشکلات کارساز نبوده بلکه باید با ارایه راهکارهای علمی و کارشناسی گردیده زمینه برطرف مشکلات را فراهم کرد.

وی گفت: دستگاه های مختلف مرتبط با اقتصاد و درگیر با واحدهای فراوریی مانند گمرک، استاندارد و محیط زیست باید در کنار انجام وظایف خود با ارایه راهکارهای لازم، تسهیل امور و چشم بستن از برخی موارد جزیی به فکر برطرف دغدغه بخش اقتصاد و فراوری نمایندگان باشند.

نجفی با تاکید بر حفظ همدلی، هماهنگی و هم افزایی دستگاه های دولتی و واحدهای فراوریی اضافه کرد: برای عبور از بحران های ناشی از تحریم ها باید تمام بدنه جامعه همراه با نظام و حاکمیت گردیده و برای رشد کشور کوشش نمایند.

در این جلسه مدیران و صاحبان واحدهای فراوریی و صنعتی آذربایجان شرقی نبود نقدینگی، عدم حمایت از قطعه سازان، اجرا نشدن برخی دستورالعمل ها از سوی دارایی، کندی سامانه تجارت و وجود مشکل در آن، عمل نکردن به قانون برطرف موانع فراوری و همکاری نکردن بانک ها با واحدهای فراوریی را از جمله مشکلات خود اعلام و خواهان برطرف آن ها شدند.

مدیران واحدهای فراوریی و صنعتی همچنین خواهان تثبیت مبنای گمرکی ارز به قیمت 37 هزار ریال، حذف یا تعدیل چهار درصد علی الحساب مالیات از واحدهای فراوریی، جلوگیری از خام فروشی واحدهای فراوریی، حمایت از شهرک های صنعتی خصوصی و برطرف مشکلات موجود برای تامین مواد اولیه از طریق بورس شدند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: mehrnews.com
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 505

به "بسته حمایت از فراوری به زودی ابلاغ می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته حمایت از فراوری به زودی ابلاغ می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید