بلاتکلیفی کشتی در بازی های ساحلی دنیا، در انتظار تایید یک دوپینگ!

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، روز گذشته (آدینه) و در فاصله دو ماه مانده به برگزاری نخستین دوره بازی های ساحلی دنیا در قطر، فرصت مشخص شدهِ اتحادیه کمیته های ملی المپیک (انوک) برای کسب سهمیه این بازی ها به خاتمه رسید اگرچه کمیته ملی المپیک همچنان امیدوار است بتواند در رشته کشتی که سهمیه ای در آن کسب نکرده، حداقل صاحب یک سهمیه گردد.

بلاتکلیفی کشتی در بازی های ساحلی دنیا، در انتظار تایید یک دوپینگ!

طبق مصوبه انوک که برگزارنماینده بازی های ساحلی دنیا است، نخستین دوره این بازی ها در 15 رشته برگزار می گردد. بر این اساس برای این بازی ها 1250 سهمیه در نظر گرفته شده تا به وسیله برگزاری مسابقات انتخابی یا با لحاظ کردن شرایطی مانند رنکینگ دنیای و به صورت وایلد کارت (اعطایی) در اختیار کشورهای شرکت نماینده قرار بگیرد.

کشتی و فرصت های از دست رفته برای بازی های ساحلی دنیا

کشتی از جمله رشته های حاضر در بازی های ساحلی دنیا است. رقابت های انتخابی این رشته فروردین و اردیبهشت ماه امسال به ترتیب در لیسبون پرتغال و بوزیوس برزیل برگزار گردید اما فدراسیون ایران نتوانست برای این رقابت ها تیم اعزامی داشته باشد. سفر به پرتغال به خاطر مسائل مربوط به ویزا و عدم صدور آن لغو شد و اعزام تیم به برزیل هم به دلیل مسائل اقتصادی و هزینه سنگین آن در کل منتفی شد.

سال گذشته هم فدراسیون ایران فرصت حضور در مسابقات ترکیه که اولین مرحله رقابت های گزینشی بازی های ساحلی دنیا به حساب می آمد را از دست داد. این اعزام هم به دلیل مسائل اقتصادی از برنامه مسئولانِ وقت فدراسیون کشتی خارج شده بود.

با همه اینها مسئولان فدراسیون کشتی و کمیته ملی المپیک ایران امیدوار هستند برای کاروان اعزامی به بازی های ساحلی دنیا صاحب سهمیه کشتی شوند. این امیدواری در راستای ملاقات و مذاکراتی که رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در سفر اخیر خود به لوزان سوئیس با رئیس اتحادیه دنیای کشتی داشت، حاصل شده بود. لالوویچ قول مساعد داده بود که سهمیه های وایلد کارت در نظر گرفته شده برای کشتی ساحلی، شامل حال ایران هم گردد.

با همه اینها تا روز گذشته که فرصت معین شده برای توزیع سهمیه های بازی های ساحلی دنیا به سرانجام رسید، سهمیه ای در اختیار کشتی ایران قرار نگرفت اگرچه همچنان احتمال آن وجود دارد.

در انتظار نتیجه یک دوپینگ

به گزارش خبرنگاران، نظم و انضباطِ ضوابط و مقررات اتحادیه کمیته های ملی المپیک برای بازی های ساحلی دنیا به اندازه کمیته بین المللی المپیک و قوانین این کمیته برای بازی های المپیک نیست. بر همین اساس احتمال اینکه خارج از بازه زمانی معین شده، سهمیه ای در اختیار کشوری قرار بگیرد بعید نیست به خصوص در رشته کشتی که نتیجه یک تست دوپینگ در آن حداقل برای کشتی ایران و کمیته ملی المپیک کشورمان معین نماینده خواهد شد.

ظاهرا یکی از کشتی گیران خارجی که سهمیه بازی های ساحلی دنیا را کسب نموده، اقدام به استفاده از مواد نیروزا نموده است. در صورتیکه نتیجه تست دوپینگ وی و مثبت بودن آن تایید گردد، سهمیه او به کشتی ایران تعلق می گیرد.

پیمان فخری سرپرست کاروان اعزامی به بازی های ساحلی دنیا در مصاحبه با خبرنگاران این موضوع را تایید کرد اما اشاره ای به ملیت کشتی گیر متهم به دوپینگ نکرد. وی همچنین در پاسخ به این پرسش که کشتی ایران برای کسب همین یک سهمیه شانس دارد یا احتمال افزایش آنها وجود دارد؟، نیز گفت: هیچ چیز تعیین نیست. ما هم منتظریم تا فدراسیون دنیای کشتی و انوک در این مورد به ما اطلاع رسانی نمایند.

16 سهمیه قطعی ایران برای اعزام کاروان به قطر

نخستین دوره بازی های ساحلی دنیا 20 تا 24 مهرماه به میزبانی قطر و در دو ساحل الغرافه و القطر برگزار می گردد.

ورزش ایران تا به امروز در فوتبال ساحلی (12 نفر)، کاراته (2 نفر - مردان و بانوان) و صخره نوردی (2 نفر - مردان و بانوان) پیروز به کسب سهمیه لازم برای حضور در بازی های ساحلی دنیا شده است.

بسکتبال سه نفره بانوان یکی از رشته هایی بود که پیش از این برای بازی های ساحلی دنیا کسب سهمیه نموده بود اما از آنجا که این رشته جزو رشته های مصوب برای اعزام نبود، کمیته ملی المپیک در مکاتبه با برگزارنمایندگان بازی های ساحلی دنیا، متقاضی جایگزین شدن تیم بسکتبال سه نفره مردان ایران به جای بانوان شده بود. البته به این درخواست پاسخ مثبتی داده نشد درحالی که از سهمیه تخصیصی برای بانوان هم دیگر نمی توان استفاده کرد.

همچنین ایران خواهان استفاده از سهمیه وایلد کارت در والیبال ساحلی هم بود اما فدراسیون دنیای این رشته با درخواست مطرح شده در این زمینه مخالفت کرد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 35312

به "بلاتکلیفی کشتی در بازی های ساحلی دنیا، در انتظار تایید یک دوپینگ!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلاتکلیفی کشتی در بازی های ساحلی دنیا، در انتظار تایید یک دوپینگ!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید