تامین 40 درصد شکر کشور در خوزستان

به گزارش مجله سرگرمی، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: خوزستان استانی باهمیت برای کشور است و حدود 40 درصد شکر تولیدی کشور از این استان تامین می گردد.

تامین 40 درصد شکر کشور در خوزستان

به گزارش از ، عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: خوزستان استانی باهمیت برای کشور است و حدود 40 درصد شکر فراوریی کشور از این استان تامین می گردد و این استان حدود 18 درصد گندم و کلزای کشور را تامین می نماید.

او با اشاره به اهداف سفر خود به خوزستان اضافه کرد: هدف از این سفر بازدید از زمین های کشاورزی و کیفیت مزارع و مصاحبه با کشاورزان است.

کشاورز بیان داشت: خوزستان در مورد کشت کلزا توسعه خوبی داشته و بذر این محصول در این استان فراوری می گردد. قیمت تضمینی هر کیلوگرم گندم هم اکنون 22 هزار ریال، و دانه روغنی کلزا 47 هزار ریال است، که قیمت کلزا مناسب است، ولی در کوشش هستیم قیمت خرید گندم را افزایش دهیم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی توضیح داد: 75درصد بذر گندم که در خوزستان استفاده می گردد جدید است در حالی که متوسط این رقم درکشور 50 درصد است و ارقام جدید بذرگندم که مقاوم به زنگ هستند، عملکرد خوبی دارند و امیدواریم که به منظور فراوری گندم با کیفیت و نقشی که خوزستان در فراوری گندم دارد به استفاده بیشتر از این ارقام توجه گردد.

این مقام مسئول با بیان اینکه خوزستان از نظر فراوری و بذر و محصولات سبزی و صیفی صندلی خوبی در کشور دارد گفت: باید با همکاری کشاورزان گندم را غنی کنیم و صنعت آرد ونان را با فراوری بهتر غنا بخشیم.

م

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 69422

به "تامین 40 درصد شکر کشور در خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین 40 درصد شکر کشور در خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید