(تصاویر) اشک ها و لبخند ها پس از محاکمه قاتل جورج فلوید

به گزارش مجله سرگرمی، هیات منصفه دادگاه درک شووین افسر پلیس قاتل جورج فلوید سیاهپوست آمریکایی را در هر سه ردیف اتهام، مجرم شناخت.

(تصاویر) اشک ها و لبخند ها پس از محاکمه قاتل جورج فلوید

به گزارش خبرنگاران، دادگاه مینیاپولیس آمریکا درک شووین را در سه مورد اتهامی گناهکار خاطرنشان کرد. این موضوع با شادی مردم حاضر در برابر دادگاه و نقاط مختلف آمریکا روبرو شد.

همزمان با اعلام رأی هیئت منصفه دادگاه بررسی پرونده قتل جورج فلوید و مجرم شناخته شدن درک شووین افسر پلیس متهم در این پرونده در همه موارد اتهامی، ده ها شهروند آمریکایی غالبا آفریقایی تبار در مقابل دادگاه شهر مینیاپولیس تجمع کردند و علیه نژاد پرستی شعار سر دادند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز پس از محکومیت قاتل جورج فلوید در سخنانی این اقدام را در راستای اجرای عدالت نژادی در آمریکا دانست و افزود: نژادپرستی ساختاری همان طور که کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا به آن اشاره کرد، روح آمریکا را آلوده کرده است.

وی گفت: قتل جورج فلوید در روز روشن بود و این موضوعی بود که جهان آن را تماشا کرد.

درک شووین در ماه مه سال 2020 به اتهام قتل جورج فلوید یک آمریکایی آفریقایی تبار، دستگیر شد. مرگ جورج فلوید سبب به راه افتادن موجی از اعتراض ها و راهپیمایی های سراسری در آمریکا علیه رفتار نژادپرستانه نهادینه شده در میان نیرو های پلیس سفیدپوست آمریکا شد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: فرارو
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 143379

به "(تصاویر) اشک ها و لبخند ها پس از محاکمه قاتل جورج فلوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) اشک ها و لبخند ها پس از محاکمه قاتل جورج فلوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید