جشنواره شعر رضوی با ربع قرن سابقه برگزاری مداوم

به گزارش مجله سرگرمی، بیست و پنجمین جشنواره ملی شعر رضوی 17 و 18 تیرماه به میزبانی کرمان و با حضور شاعران راه یافته به مرحله نهایی جشنواره برگزار گردید.

جشنواره شعر رضوی با ربع قرن سابقه برگزاری مداوم

به گزارش خبرنگار از ، بیست و پنجمین جشنواره ملی شعر رضوی 17 و 18 تیرماه به میزبانی کرمان و با حضور شاعران راه یافته به مرحله نهایی جشنواره برگزار گردید.

در اختتامیه این جشنواره که عصر امروز در سالن همایش های اتاق بازرگانی برگزار گردید، محمد علیزاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با تبریک دهه کرامت و روز ادبیات کودک و نوجوان گفت: اکنون جشنواره ملی شعر رضوی وارد بیست و پنجمین دوره خود شده است.

وی گفت: این جشنواره به منظور ترویج و گسترش فرهنگ رضوی و قدردانی از پدیدآورندگان شعر رضوی شروع شد و تا امروز کار خودش را ادامه داده است.

محمد علیزاده با بیان اینکه فراخوان بیست و پنجمین جشنواره ملی شعر رضوی نیمه دوم پارسال داده شد، بیان داشت: این جشنواره با استقبال رو به رو بود و حدود 761 اثر در 3 بخش کلاسیک، ترانه و سپید به دبیرخانه جشنواره رسید.

وی با بیان اینکه جشنواره سال جاری از لحاظ کیفیت اهمیت دارد، حضور داوران را از نقاط قوت این دوره دانست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به برگزاری 25 دوره این جشنواره در کرمان اشاره نمود و گفت: از کسانی که نهال این کار فرهنگی را کاشتند، به خصوص آقای جعفری بنیانگذار این جشنواره و حرکت معنوی و اجرایی تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره حرکت خودجوش بوده است و با عنایت امام رضا به کار خود ادامه داده است، اضافه نمود:خود جشنواره منشا و شروعگر جشنواره های دیگر در سطح ملی و بین المللی شده است.

محمد علیزاده بیان داشت: به همت صالحی وزیر و رفاهی رییس بنیاد ملی بین المللی امام رضا (ع)، علی رغم صحبت هایی برای جابه جایی جشنواره؛ ولی، جشنواره در کرمان برگزار گردید و برگزار می گردد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه این جشنواره به صورت رقابتی از سال 72 شروع و ادامه می یابد، از جمله سیاست های جشنواره را بر برخورداری از داوران طراز اول، برگزاری جشنواره در مرکز استان، تقدیر و تجلیل از همه آن ها که برای برگزاری جشنواره همکاری کردند و کوشش بر موضوع خلاقیت بیان کرد.

غزلی مدیر بنیاد شعر و داستان ایرانیان نیز در این مراسم به بعضی از ابعاد شعر و شاعران شیعی پرداخت و از بعضی از شاعران فارسی گو یاد کردو گفت: برای پرهیز از دام چاره های صورت زدگی شایسته است برای ترسیم سیمای اصیل و واقعی امام (ع) به منابع مستند و موثق مراجعه کنیم و مطالع روایات و احادیث رضوی به خصوص تامل در خطبه های آن امام (ع) و واکاوی سنت و سیره رضوی برای نیل به مقصود بهترین راهکارست که می تواند ما را به سر منزل مقصود که شناخت عالم آل محمد (ع) است، برساند.

س

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 31272

به "جشنواره شعر رضوی با ربع قرن سابقه برگزاری مداوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره شعر رضوی با ربع قرن سابقه برگزاری مداوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید