حسینی میلانی در نطق پیش از دستور: خطر انقراض باغات تهران وجود دارد

به گزارش مجله سرگرمی، عضو شورای شهر تهران گفت: 128 هکتار از باغات بین سال های 87 تا 96 تخریب شده و بیم انقراض باغات تهران وجود دارد.

حسینی میلانی در نطق پیش از دستور: خطر انقراض باغات تهران وجود دارد

به گزارش خبرنگار ، حسینی میلانی عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران صبح امروز در نطق پیش از دستور خود که در آ غاز جلسه این شورا قرائت کرد، گفت: تنها 2 درصد تهران را باغات و اراضی مشجر تشکیل می دهند و باغات ارزشمند جای خود را به مناظر بتنی داده اند.

وی با بیان اینکه تخریب باغات را می توان با زلزله مقایسه کرد، اظهار کرد: 128 هکتار از باغات بین سال های 87 تا 96 تخریب شده و بیم انقراض باغات تهران وجود دارد.

میلانی با تأکید بر اینکه باغات بالای 5 هزار مترمربع باید تثبیت شوند، اظهار کرد: سرنوشت چنار کهنسال امامزاده صالح در طول دهه های گذشته به وضعیت نامناسبی رسیده است.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران اضافه کرد: شهری که زمانی به چنارستان شهرت داشت امروز سطح وسیعی از اماکن سرسبزش حذف و تعداد بی شماری از درختان کنهسالش قطع شده است.

وی با بیان اینکه توسعه سیمان محور نقض شده است، اظهار کرد: شکی نیست این تخریب را تنها با فاجعه ای، چون زلزله می توان مقایسه کرد و این زلزله وضعیت تاب آوری شهرمان را در برابر تغییرات اقلیمی در آینده نزدیک تغییر داده است.

میلانی با تأکید بر اینکه ما در مقطع حساسی برای تصمیم گیری در خصوص آینده تهران از منظر حفاظت میراث مشترک طبیعی قرار داریم و آن مصوبه برج باغ است، اظهار کرد: از نگاه دوستداران محیط زیست هیچ گونه مجوز ساخت و سازی در باغات نباید داده گردد و شهرداری باید باغات را خریدرای کند.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران اعلام کرد: از سوی دیگر افرادی که به ساخت و ساز اشتغال دارند با تکیه بر مصوبه برج باغ اصرار بر تداوم مجوز بلندمرتبه سازی در این زمین ها دارند.

وی با بیان اینکه مصوبه برج باغ در قالب 493 پروانه صادر شد، گفت: این مصوبه منجر به نابودی 128 هکتار از باغات بین سال های 87 تا 96 شد.

میلانی با بیان اینکه از 493 پروانه ساختمانی 70 درصد دارای زیرزمین بیش از 3 طبقه بوده اند که در این میان در 30 ملک بیش از 7 طبقه گودبرداری شده است، تاکید نمود: این مسئله به معنای تخصیص 70 تا 80 درصد از سطح باغ به ساخت و ساز با هدف تأمین پارکینگ برای تعداد پرشمار واحد های مسکونی برج ها بوده و موجب خشکاندن ریشه درختان و نابودی خاک حاصلخیز باغات شده است.

در حال تکمیل ...

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 13382

به "حسینی میلانی در نطق پیش از دستور: خطر انقراض باغات تهران وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسینی میلانی در نطق پیش از دستور: خطر انقراض باغات تهران وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید