حمله نظامی به ونزوئلا قوت گرفت

به گزارش مجله سرگرمی، خبرگزاری صدا و سیما نوشت: خان گوایدو گزینه حمله نظامی آمریکا را رد نکرد.

حمله نظامی به ونزوئلا قوت گرفت

رهبر مخالفان ونزوئلا روز شنبه ضمن اذعان به وقوع اشتباهاتی در جریان کوشش برای ایجاد ناآرامی در میان نظامیان این کشور، گزینه حمله نظامی احتمالی آمریکا را با حمایت نیروهای ونزوئلایی رد نکرد و گفت: هرگونه پیشنهادی را از جانب آمریکا در این زمینه در مجلس ملی این کشور که در اختیار مخالفان واقع شده است به معرض رای گیری می گذارد.

به گزارش واشنگتن پست از کاراکاس، بعد از هفته ای پر حادثه که در آن طرحی مخفیانه برای برکناری نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا روز سه شنبه بی نتیجه باقی ماند، گوایدو اعتراف کرد که مخالفان درباره میزان حمایت از خود در داخل ارتش دچار اشتباه محاسباتی شدند.

درخواست گوایدو از ارتش برای کنار گذاشتن مادورو باعث نشد نیروهای نظامی این کشور به صورت گسترده، از صف حمایت از رئیس جمهور این کشور خارج شوند. نیروهای امنیتی ونزوئلا تظاهرات خیابانی را سرکوب کردند و به این ترتیب اپوزیسیون مورد حمایت آمریکا در ونزوئلا در شرایطی خطیر نهاده شد.

گوایدو گفت:شاید ما هنوز به نظامیان بیشتری احتیاج داریم تا از ما و از قانون اساسی حمایت نمایند. من فکر می کنم متغیرها در این نقطه بسیار شفاف است.

گوایدو رئیس مجلس ملی ونزوئلا که در ماه ژانویه با غاصب خواندن مادورو، خود را رئیس جمهور مشروع این کشور خواند، از گزینه های مربوط به اقدام نظامی یکجانبه آمریکا حمایت ننموده است. دولت ترامپ نیز البته سیگنال مشخصی درباره اینکه آیا هوادار مداخله نظامی مستقیم علیه مادورو است یا نه از خود نشان نداده است.

وی گفت: از هر گونه کوشش آمریکا که در آن پرسنل نظامی ونزوئلا که مخالف مادورو شده اند حضور داشته باشند استقبال خواهد نمود.

گوایدو در پاسخ به این سئوال که اگر جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا با وی تماس بگیرد و وی را در جریان طرح مداخله آمریکا قرار دهد پاسخ وی چه خواهد بود گفت: جواب وی اینگونه خواهد بود دوست عزیز آقای بولتون، از شما به خاطر این همه حمایت از این جنبش عدالت خواهانه تشکر می کنم. از گزینه ای هم که مطرح کردید ممنون، ما آن را ارزیابی خواهیم کرد و شاید در مجلس آن را برای حل این بحران، آنالیز کنیم. اگر ضروری هم باشد آن را تایید خواهیم کرد.

این صریح ترین اظهارنظری است که گوایدو تا کنون درباره مسئله حساس یاری نظامی آمریکا بیان نموده است؛ گزینه ای که حتی در میان آندسته از ونزوئلایی های مخالف مادورو نیز محبوبیت ندارد.

گوایدو گفت: از آنالیز های اخیر در واشنگتن درباره گزینه نظامی استقبال می نماید و آن را خبری عالی می داند. وی اضافه کرد:این خبری عالی برای ونزوئلاست، زیرا که ما در حال آنالیز همه گزینه ها هستیم. اینکه بدانیم هم پیمانان مهمی همانند آمریکا نیز این گزینه را آنالیز می نمایند بسیار خوب است. این امر، این احتمال را در اختیار ما قرار می دهد که در صورت لزوم همکاری کنیم.

310311

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 22239

به "حمله نظامی به ونزوئلا قوت گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله نظامی به ونزوئلا قوت گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید