دانستنی های جالب درباره رنگ چشم فندقی

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: علم به این نتیجه رسیده که رنگ چشم اطلاعات زیادی درباره شخصیت افراد آشکار می نماید. چشم های فندقی بی شک یکی از اسرارآمیزترین، کمیاب ترین و زیباترین چشم ها هستند. بسیاری از سلبریتی هایی که چشمان فندقی دارند، در واقعیت از لنز های رنگی استفاده نموده اند. چه چیزی چشم های فندقی را اینقدر خاص و منحصربه فرد نموده است؟ اگر علاقه دارید چیز های بیشتری درباره این رنگ چشم بدانید، این مطلب را بخوانید.

دانستنی های جالب درباره رنگ چشم فندقی

منظور از رنگ چشم فندقی چیست؟

چشم های فندقی چند رنگ هستند، سایه ای از سبز دارند و حلقه ای از رنگ قهوه ای یا طلایی از دور مردمک آن ها به بیرون تابیده است.

چشم های فندقی به توزیع رنگ در عنبیه ارتباط دارند

رنگ چشم به شدت تحت تاثیر رنگدانه های عنبیه و چگونگی پراکنده شدن نور در اطراف آن است. اما چشم های فندقی بیشتر به توزیع رنگ در عنبیه ارتباط دارد.

چشم فندقی در مقایسه با هتروکرومی مرکزی

بسیاری از افراد به اشتباه فکر می نمایند که رنگ فندقی چشم به دلیل هتروکرومی مرکزی ایجاد می گردد. اما علم کاملا این را رد می نماید. حلقه بیرونی چشم افراد دچار اختلال هتروکرومی مرکزی، رنگ واقعی عنبیه است.

اما رنگ چشم فندقی به دلیل ترکیبی از پراکندگی رایلی و مقدار بیش از حد میانگین ملانین در لایه مرزی قدامی عنبیه ایجاد می گردد. به عبارت دیگر هرچه ملانین عنبیه و پوست شما بیشتر باشد، چشم ها تیره تر خواهند بود.

در کشور های قفقازی رایج تر است

مردم همه نژاد ها می توانند چشمان فندقی داشته باشند. اما در میان کشور های قفقازی رایج تر است، به ویژه در مناطقی که افرادی با چشمان قهوه ای، آبی و سبز با هم ترکیب شده اند.

چشم فندقی ها لزوما با این رنگ چشم به دنیا نمی آیند

ببیشتر ما، با همان رنگ چشمی که به دنیا می آییم، می میریم. این به خصوص در خصوص آسیایی ها و آفریقایی ها صدق می نماید که سطح ملانین در سیستم آن ها بالاست. اما در خصوص قفقازی ها کمی متفاوت است. نوزادی با اصالت اروپایی ممکن است با چشمان آبی به دنیا بیاید و بعدا رنگ آن مثلا به فندقی تغییر یابد.

شدت رنگ فندقی چشم ها تغییر می نماید

رنگ فندقی چشم ها حتی در طول یک روز هم در واکنش به شرایط مختلف تغییر می نماید (معمولا برای چند ثانیه). استفاده از دارو یا الکل، شرایط نوری و لباس بعضی از عواملی هستند که روی این پدیده تاثیر می گذارند.

حلقه قهوه ای

تحقیقات مختلف نشان داده که حدود 75درصد از همه چشم فندقی ها یک حلقه قهوه ای دور مردمکشان دارند.

چشم فندقی کمیاب است

افراد کمی در دنیا آنقدر خوش شانس هستند که رنگ چشمشان فندقی باشد. در واقع، فقط 5درصد از جمعیت دنیا چشمان فندقی رنگ دارند. البته چشمان سبز و بنفش از فندقی هم کمیاب تر هستند.

آن ها بسیار منحصر به فرد هستند

نکته جالب درباره رنگ چشم فندقی این است که هر جفت از آن ها کاملا منحصربه فرد هستند. چشم بعضی افراد سبز روشن تری دارند، بعضی قهوه ای تیره تری دارد و ... سایه رنگ و حلقه دور مردمک هم بسیار متنوع هستند. پیدا کردن دو چشم فندقی 100درصد مشابه مثل پیدا کردن سوزن در انبار کاه است.

افرادی که چشمان فندقی دارند ماجراجو هستند

تحقیقات زیادی سعی نموده تاثیر رنگ چشم را روی شخصیت افراد آنالیز کند . بعضی از آن ها نشان داده اند کسانی که رنگ چشم فندقی دارند، معمولا ماجراجو هستند و ورزش های هیجانی را دوست دارند.

آن ها تخیل قوی دارند

افرادی که چشمان فندقی رنگ دارند قوه تخیلی بسیار قوی دارند، اما می توانند متفکران عمیقی هم باشند. آن ها هیچ مسئله ای در ترکیب کردن خیال با منطق به روش خلاقانه ندارند.

آن ها شجاع هستند

کسانی که چشمان فندقی دارند بسیار شجاع و مصم برای دستیابی به اهدافشان هستند. آن ها اغلب برای موفقیت ریسک می نمایند.

آن ها بسیار مسئولیت پذیر هستند

آن ها هر چقدر هم عاشق ماجراجویی یا خطر کردن باشند، بسیار مسئولیت پذیر هم هستند. آن ها همواره از محدودیت های خود مطلع هستند و قبل از اینکه درباره چیزی خوب فکر نمایند، وارد عمل نمی شوند.

آن ها عاشق هنر هستند

احتیاج به منبع رسمی نیست تا این را باور کنید. کافی است نگاهی به لیست بازیگران، هنرمندان و خوانندگان چشم فندقی بیندازید تا متقاعد شوید. جورج مایکل، بن افلک، آنجلینا جولی، جیسون استاتهام، میلا کونیس، لیدی گاگا و رایان رینولدز فقط تعدادی از آن ها هستند.

عمل جراحی برای فندقی کردن چشم ها وجود دارد

این عمل جراحی برای است که از لنز گذاشتن خسته شده اند و می خواهند چشمان فندقی دائمی داشته باشند. اما چشم یکی از حساس ترین اندام های بدن است، باید قبل از این کار همه فکرهایتان را بکنید.

چشم های فندقی ممکن است قرمز شوند

بله، افرادی که چشمان فندقی رنگ دارند می توانند (به طور طبیعی) تبدیل به کنت دراکولا شوند. آلرژی های فصلی یا هر نوع آلرژی دیگر، رنگ چشم فندقی را متمایل به قرمز می نماید.

احساسات

گفتیم که عوامل مختلفی روی شدت رنگ چشم فندقی تاثیر می گذارند. هیچ چیز بیشتر از احساسات تاثیر نمی گذارد. رنگ چشم فردی که چشمان فندقی رنگ دارد، در حالت های گریان، خندان، شاد یا ناراحت، با هم فرق دارد.

پرفروش ترین

لنز فندقی پرفروش ترین لنز است و تقاضای زیادی برای آن وجود دارد. ظاهرا افراد زیادی آرزوی این رنگ چشم را دارند!

ریسک بالای سرطان

شاید چشم های فندقی زیبا باشند، اما برای کسانی که این رنگ چشم را دارند، خطر زیادی دارند. به دلیل کم بودن مقدار ملانین در چشم های فندقی، آن ها در خطر بالای ابتلا به انواع خاصی از سرطان های چشمی مثل ملانوم داخل چشم هستند.

رنگ چشم آفتاب پرستی

حتی دانشمندان هم از چشمان فندقی به عنوان آفتاب پرست رنگ چشم ها یاد می نمایند. این تنها رنگ چشمی است که به صورت معین تعریف نشده است. چون رنگ آن بر اساس محیط پیرامون تغییر می نماید.

منبع: list25

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: برترین ها
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 48687

به "دانستنی های جالب درباره رنگ چشم فندقی" امتیاز دهید

4 کاربر به "دانستنی های جالب درباره رنگ چشم فندقی" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "دانستنی های جالب درباره رنگ چشم فندقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید