راهنمای سفر به دهلی

به گزارش مجله سرگرمی، دهلی سرمایه هند یک مکان منحصر به فرد با فرهنگ های مختلف می باشد. این شهر با تاریخ غنی، و تلفیقی از معماری سنتی و مدرن شما را شگفت زده می نماید. دهلی بعد از بمبئی، ثروتمندترین شهر هند می باشد که ده ها زبان، نژاد و ملیت در آرامش در کنار یکدیگر زندگی می نمایند که به سه بخش دهلی نو، دهلی قدیم و جنوب دهلی تقسیم می گردد.

راهنمای سفر به دهلی

دهلی قدیم معروف به شاه جهان آباد سابق، دارای معماری خیره نماینده و باستانی می باشد. بناهای تاریخی دهلی قدیم مثل مسجد جامع و قلعه سرخ بسیار باشکوه هستند و بازار چندی چوک هم از جاذبه های حیرت انگیز دهلی قدیم به شمار می رود.

دهلی نو ، پایتخت هند جایی ست که بزرگترین معبد هندو، بزرگترین مسجد کشور و بزرگترین مراکز خرید آسیای جنوبی در خود جای داده است. دهلی نو شهری جذاب و شلوغ پلوغ است که اغلب گردشگران تور هند را به خود جذب می نماید. در اینجا راهنمای سفر به دهلی را ارائه می کنیم:

آب و هوای دهلی

اکتبر تا مارس:شروع پاییز، که به زمستان سرد و دلپذیر منجر می گردد و بهترین زمان سفر به دهلی ست. زمستانهای پایتخت واقعا سرد است و در ماه ژانویه دما تا 2 درجه سلسیوس کاهش می یابد. اما بعدازظهرها آفتابی و دلپذیر است. از دیدنیهای دهلی لذت ببرید، خرید کنید و یا فقط در خیابانهای آفتابی شهر قدم بزنید. اکتبر زمانی ست که بزرگترین فستیوال دهلی یعنی دیوالی و دوسرا برگزار می گردد و تمام شهر برای استقبال از شما تزیین شده است. همچنین فستیوال های فیلم، درام، موسیقی و ادبیات در این ماه برگزار می گردد.

آوریل تا ژوئن: این شروع تابستان و زمانی ست که گردشگران عقب نشینی می نمایند! در این ماه دهلی به کل برای شماست و میتوانید از کاهش قیمت هتل بهره مند شوید. در طول تابستان دما تا 45 درجه افزایش می یابد. اواخر می و ژوئن ، گرمترین ماه ها هستند. لباسهای نخی، ضدآفتاب و عینک افتابی همراه داشته باشید و از جاذبه های دهلی لذت ببرید.

جولای تا سپتامبر: جولای شروع فصل مونسون است و زمانی ست که میتوانید از دهلی زیر باران لذت ببرید. در این فصل دهلی به زیباترین شکل خود در می اید و بهترین زمان برای لذت بردن از پارکها و باغهای سرسبز دهلی می باشد. چتر و بارانی فراموش نگردد!

جاذبه های دهلی

دهلی فراتر از پایتخت هند، مرکز سیاسی کشور به شمار می رود. این شهر به طور شگفت انگیزی زندگی مدرن و سنتی را با هم ترکیب نموده است. این شهر سالیان متمادی با هنر، فرهنگ، معماری، تفریحات گردشگران را به خود جذب نموده است. از جمله جاذبه های گردشگری دهلی عبارتند از:

  • قلعه سرخ
  • قطب منار
  • معبد لوتوس
  • بازار چندی چوک
  • مقبره همایون

و...

اطلاعات ضروری درباره دهلی

زبان هندی به طور گسترده ای در دهلی استفاده می گردد و زبان انگلیسی برای کسب و کار و امور دولتی به کار می رود بنابراین مسئله ای برای فهمیدن مردم هند وجود ندارد. پول رایج در هند روپیه می باشد.

اگرچه در اغلب هتلهای دهلی، فروشگاه و رستورانها میتوان از کارت اعتباری استفاده کرد ولی بهتر است پول نقد (روپیه) برای تاکسی و خریدهای کوچکتر همراه داشته باشید. نمیتوان از کشور دیگری به هند روپیه وارد کرد ولی میتوانید از دستگاه های خودپرداز پول نقد برداشت کنید.

دهلی نو پایتخت هند هر ساله گردشگران زیادی از سراسر جهان به خود جذب می نماید. رسیدن به این شهر با توجه به وضعیت آن به عنوان بزرگترین کلان شهر ، کار چندان دشواری نیست. تعداد زیادی پروازهای مستقیم و غیر مستقیم، قطار و اتوبوس از داخل و خارج کشور به دهلی وجود دارد.

اگر تور دهلی را انتخاب نموده اید، پس وقت را از دست ندهید. در اینجا بهترین راه سفر به دهلی و بازدید از قلعه سرخ، منار قطب، معبد لوتوس و سایر جاذبه های گردشگری دهلی را به شما معرفی می کنیم:

  • سفر به دهلی با هواپیما

اگر میخواهید بهترین راه سفر به دهلی را انتخاب کنید پس بهتر است به آمار توجه کنید. از نظر آماری هواپیما بهترین گزینه است. فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی اصلی ترین فرودگاه دهلی می باشد و از اینجا به خوبی به سایر شهرهای هند و شهرهای مهم جهان دسترسی دارید. این فرودگاه به دو ترمینال 1 و 3 تقسیم می گردد و در آن پروازهای منظم هم از بمبئی، بنگلور، چنای، حیدرآباد، لخنو، گوا، کلکته، گواختی و سایر شهرهای بین المللی به دهلی انجام می گردد. ترمینال 1 برای پروازهای داخلی و ایرلاین های ارزان قیمت می باشد. ترمینال 3 برای پروازهای خارجی به دهلی مورد استفاده قرار می گیرد. یک سرویس شاتل رایگان بین هر دو ترمینال هر 20 دقیقه حرکت می نماید.

  • سفر به دهلی با قطار

سیستم ریلی هند با شبکه مدرن و سازمان یافته خود، دهلی را به شهرهای کوچک و بزرگ هند متصل می نماید. این شهر سه ایستگاه قطار اصلی دارد که در دهلی نو، دهلی قدیم و نیزامودین واقع شده است. قطار اکسپرس شاتابدی، دهلی نو را به سایر شهرهای هند متصل می نماید. به دلیل سیستم ریلی مدرن در دهلی، این میتواند بهترین راه سفر به دهلی باشد.

  • سفر به دهلی با اتوبوس

بعضی از افراد ترجیح می دهند با اتوبوس به دهلی سفر نمایند .دهلی با مجموعه ای از بزرگراه ها و جاده ها به خوبی به سایر شهرهای هند متصل است. از دهلی به آسانی می توان به شهرهایی مثل جیپور، آگرا، آلوار، چندیگر، امریتسار، شیملا و کاتماندو سفر کرد. ایستگاه اتوبوس اصلی در دهلی واقع شده مثل ایستگاه اتوبوس بین ایالتی واقع در دروازه کشمیر..

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: لذت سفر
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 36195

به "راهنمای سفر به دهلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به دهلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید