راهکارهایی برای پیشگیری از دیورتیکولوزِ روده بزرگ

به گزارش مجله سرگرمی، کولونوسکوپی از روش های تشخیصی سرطان روده است اما می تواند در تشخیص بیماری شایع دیورتیکولوز نیز یاری کننده باشد.

راهکارهایی برای پیشگیری از دیورتیکولوزِ روده بزرگ

به گزارش خبرنگاران، بر اثر بیماری دیورتیکولوز برآمدگی هایی روی جداره روده و اغلب در روده بزرگ شکل می گیرد. این برآمدگی ها به مرور زمان اتفاق می افتند و ممکن است از عدم مصرف کافی فیبر خوراکی یا مصرف بیش از حد گوشت قرمز ناشی شوند. طبق اعلام انجمن گوارش آمریکا حدود 50 درصد از افراد در سن 50 سالگی به این عارضه دچار می شوند.

این برآمدگی ها در مواقعی که عفونی شده و متورم شوند مشکل ساز خواهند شد که حدود پنج درصد از افراد این وضعیت را تجربه می نمایند. دراین شرایط فرد دچار بیماری دیورتیکولوز شده است. احساس درد در پایین سمت چپ شکم، تب، لرز و تغییر در مدفوع از علائم آن به حساب می آیند. همچنین ممکن است فرد دچار حالت تهوع و استفراغ گردد.

درمان بیماری دیورتیکولوز اغلب بر محور رژیم غذایی با میزان فیبر پایین در کوتاه مدت به منظور آرام ساختن دستگاه گوارش و تجویز داروهای آنتی بیوتیک برای برطرف عفونت احتمالی قرار گرفته است.

کارشناسان به افراد توصیه می نمایند تنها پس از برطرف عفونت به تدریج فیبر خوراکی را با مصرف غلات، حبویات، سبزیجات، میوه ها و خشکبار به رژیم غذایی خود اضافه نمایند. برای زنان مصرف روزانه 25 گرم فیبر و مردان 38 گرم توصیه می گردد. همچنین ضروری است گوشت مرغ و ماهی جایگزین گوشت قرمز گردد.

همچنین بیمار باید با پزشک خود در خصوص داروهایی که مصرف آنها احتمال عود کردن بیماری را به همراه دارد مشورت کند. از جمله این داروها می توان به داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی از جمله آسپرین یا ایبوپروفن اشاره نمود.

به گزارش هلث دی نیوز، این اقدامات می توانند به پیشگیری از ابتلا به دیورتیکولوز یاری نموده یا مانع از پیشرفت آن گردد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 37274

به "راهکارهایی برای پیشگیری از دیورتیکولوزِ روده بزرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهایی برای پیشگیری از دیورتیکولوزِ روده بزرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید