روسیه: تحریم ایران اقدامی شکست خورده است

به گزارش مجله سرگرمی، مسکو - ایرنا:سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه در واکنش به تحریم وزیر امور خارجه ایران از سوی ایالات متحده اظهار داشت که این اقدامی شکست خورده است و ما نمی دانیم چرا آمریکایی ها از ابزار شکست خورده علیه ایران استفاده می نمایند.

روسیه: تحریم ایران اقدامی شکست خورده است

ماریا زاخارووا امروز پنجشنبه در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به این پرسش که موضع روسیه در مورد اقدام اخیر واشنگتن و تحریم محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چیست؟ با بیان این مطلب اضافه نمود: مشاهده می کنیم که تحریم امروز تنها اقدامی است که واشنگتن می تواند انجام دهد.

وی به شکل دیپلماتیک آمریکا را کشوری خواند که در برابر ایران به بن بست خورده است و گفت: آنها همه ابزار از جمله راه های دیپلماتیک برای حل مسائل را رها نموده اند و تنها به تحریم ایران روی آورده اند.

زاخارووا با بیان اینکه این ابزار کار نمی نماید و به نظر می رسد تحریم تنها ابزار باقی مانده در دست آمریکا است، اضافه نمود: زمانی که کشور بزرگ از تحریم یکجانبه برای حل مسائل خود استفاده می نماید نشانگر این است که در استفاده از دیگر امکانات ناتوان است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه خاطر نشان کرد: این که چرا دولت آمریکا از این شیوه بن بست رسیده استفاده می نماید پرسش بزرگی است که شما به عنوان خبرنگار می توانید از طرف آمریکایی بپرسید.

لازم به ذکر است، خزانه داری آمریکا که به اتاق جنگ مالی این کشور علیه مردم ایران تبدیل شده است، به تازگی اعلام نموده که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را در فهرست تحریمی خود قرار داده است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در واکنش به تحریم خود توسط دولت آمریکا گفته است: سپاسگزارم که مرا تهدید بزرگی برای پیاده کردن اهداف و برنامه های تان قلمداد می کنید، آمریکا می گوید مرا به عنوان سخنگوی اصلی ایران در سرتاسر دنیا تحریم نموده است؛ واقعیت آنقدر دردناک است؟

ظریف اظهار کرد: این تحریم بر من یا خانواده من هیچ اثری ندارد؛ چرا که من خارج از ایران، هیچ دارایی یا منافعی ندارم. سپاسگزارم که مرا چنین تهدید بزرگی برای اهدافتان می پندارید.

اقدام اخیر خزانه داری آمریکا که به طور مسلم در هماهنگی با رئیس جمهوری این کشور صورت گرفته است، به خوبی گویای آن است که ادعای مذاکرات بدون پیش شرط از سوی کاخ سفید، ادعایی پوچ است؛ چرا که با تحریم رئیس دستگاه دیپلماسی، راه بر هرگونه مذاکره ای بسته شده است و معین نیست آمریکایی ها قرار است با چه کسی مذاکره نمایند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 35116

به "روسیه: تحریم ایران اقدامی شکست خورده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: تحریم ایران اقدامی شکست خورده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید