زیبایی مسحور کننده رامسر را در سد میجران لمس کنید

به گزارش مجله سرگرمی، در 20 کیلومتری جنوب شرقی رامسر و بر روی رودخانه نسارود، سدی خاکی احداث شده است که مرز ناشناخته های ایران را دگرگون کرده است. رامسر که به دیار شگفتی های مازندران بنام است، میزبان این سد منحصربفرد خاکی است.

زیبایی مسحور کننده رامسر را در سد میجران لمس کنید

میجران سدی خاکی بوده که وسط آن از قیر است و بین کوه های اربه کله و دالخانی قرار گرفته است. اگر از بالای جاده این منطقه را تماشا کنید، تکه ای از بهشت را درست وسط جنگل های سرسبز و انبوه رامسر می بینید. زیبایی های این منطقه آنقدر زیاد و خیره کننده هستند که هر طبیعت دوستی را به وجد می آورد.

این سد در اسفند سال 1382 به منظور تامین آب زراعی منطقه و به منظور توسعه و تقویت صنعت گردشگری و تامین آب نوشیدنی شهرهای رامسر، کتالم و سادات شهر به میزان 7 میلیون متر مکعب ساخته شده است. راه رسیدن به سد میجران از جاده جنت رودبار است که یک جاده فرعی آسفالته زیبا است و مابین رامسر و تنکابن قرار گرفته است و از دل جنگل های رویایی و چشم نواز دالخانی می گذرد.

اگر از بالا رودخانه نسارود را نگاه کنید، آن را با رودخانه های جنگل های آمازون اشتباه خواهید گرفت. برای دیدن دریاچه وصف نشدنی و روح نواز پشت سد نیز در جهت آب رودخانه نسارود بروید تا به دریاچه برسید. امیدواریم در تابستان فرصت را غنیمت بشمارید و سری به این زیبایی وصف ناشدنی بزنید.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: دنیای سفر
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 44536

به "زیبایی مسحور کننده رامسر را در سد میجران لمس کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیبایی مسحور کننده رامسر را در سد میجران لمس کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید