سامورایی شاید این تصمیم را بگیرد: خداحافظی

به گزارش مجله سرگرمی، آندو این روزها به صورت انفرادی تمرین می نماید اما بعید نیست در صورت ادامه این روند و عدم تمایل باشگاه های لیگ برتری برای جذب او، تصمیم به آویختن کفش ها و خداحافظی از زمین فوتبال بگیرد.

سامورایی شاید این تصمیم را بگیرد: خداحافظی

به گزارش خبرنگاران ، آندرانیک تیموریان را باید یکی از برترین فوتبالیست های چند دهه اخیر فوتبال ایران دانست. هافبکی که سال ها با پیراهن تیم ملی و تیم های بزرگ ایرانی و خارجی خوش درخشید و دو بار حضور در جام جهانی را نیز تجربه کرد. آندو بعد از جواد نکونام کاپیتان تیم ملی شد و در حالی که انتظار می رفت یکی از مردان کی روش در روسیه باشد، ماه ها قبل از صعود ایران به جام جهانی از اندیشه های سرمربی پرتغالی خارج شد.

خروج نام آندو از فهرست کی روش نخستین علائم افت ناگهانی ستاره دهه 80 و 90 فوتبال ایران بود. کاپیتان سابق تیم ملی البته دو فصل پیش تا آستانه بازگشت به استقلال هم نهاده شد اما پنجره های بسته این باشگاه مانع سختی در راه بازگشت آندو به خانه و خداحافظی با پیراهن تیمی بود که فوتبال را با آن شروع نموده بود.

تیموریان با انجام 101 بازی با پیراهن تیم ملی، سابقه حضور در 13 تیم ایرانی و خارجی را در کارنامه اش دارد. تیموریان ساخته و پرداخته آموزشگاه باشگاه استقلال است و فوتبال را با تیم های جوانان و امید این باشگاه شروع کرد. آندو سپس به عقاب رفت و بعد از آن برای پشت سر گذاشتن خدمت سربازی پیراهن ابومسلم را پوشید، با این تیم به اوج رسید و حتی به ترکیب تیم ملی نیز راه یافت.

آندو بعد از درخشش در لیگ برتر و تیم ملی، از ابومسلم لژیونر شد و به تیم بولتون انگلستان پیوست. او بعد از 2 سال حضور در بولتون مورد توجه فولام نهاده شد. دو سال حضور در فولام و تنها یک بازی رسمی با پیراهن این تیم را می توان بدترین دوران فوتبال تیموریان دانست. هافبکی که خوب تمرین می کرد اما معین نشد چرا در تفکرات سرمربی آن موقع فولام جایی نداشت.

نیمکت نشینی در فولام باعث شد تا تیموریان با انتقالی قرضی به بارنزلی برود و نیم فصل را برای این تیم بازی کند.او سپس در یک انتقال پر سر و صدا از انگلستان به تراکتورسازی پیوست و بعد از یک فصل حضور در این تیم، به یکی از خریدهای پر سر و صدای استقلال تبدیل شد. نخستین بازگشت آندو به استقلال تنها یک سال دوام داشت و ستاره تیم ملی ایران با بازی های خوبی که برای این تیم انجام داد بار دیگر لژیونر شد اما این بار مقصد آندو قطر بود.

آندو با کمتر از یک فصل حضور در الخریطیات قطر بار دیگر به استقلال بازگشت تا بهترین دوران بازی های باشگاهی اش را در مدت دو فصل حضورش در پیراهن آبی تجربه کند. اختلاف آندو با سرمربی وقت استقلال بار دیگر منجر به جدایی اش از جمع آبی پوشان شد. او با یک تعویض جنجالی، پیراهن آبی را با پیراهن قرمز تراکتورسازی عوض کرد تا دوباره فوتبال در تبریز را تجربه کند.

حضور دوباره آندو در تراکتورسازی خیلی طولانی نشد و او بار دیگر هوای حضور در فوتبال قطر به سرش زد تا این بار سر از ام صلال در بیاورد. یک فصل حضور در ام صلال، بازگشت وی به ایران و تغییرات متوالی تیم های باشگاهی را برای آندو در پی داشت. سایپا، ماشین سازی، نفت تهران، گسترش فولاد و ماشین سازی سایر تیم هایی بودند که تیموریان در حدود 3 فصل اخیر پیراهن آن ها را پوشید و در لیگ برتر بازی کرد.

تیموریان بعد از نزدیک به دو دهه حضور در سطح اول فوتبال ایران، ابتدای این فصل و برای نخستین بار با هیچ تیمی قرارداد نبست. گرچه او با ماشین سازی به توافق رسید اما خیلی زود قرارداد خود را فسخ کرد. آندو این روزها به صورت انفرادی تمرین می نماید اما بعید نیست در صورت ادامه این روند و عدم تمایل باشگاه های لیگ برتری برای جذب او، تصمیم به آویختن کفش ها و خداحافظی از زمین فوتبال بگیرد.

تیموریان در این مدت در 8 باشگاه ایرانی و 5 باشگاه خارجی بازی نموده است. آندو در ایران به جز تهران، بازی در مشهد و تبریز را هم تجربه نموده است. کاپیتان سابق تیم ملی بالغ بر 200 بازی در لیگ برتر ایران، 101 بازی با پیراهن تیم ملی و 6 بازی با پیراهن تیم ملی ب ایران انجام داده. او همچنین 58 بار به عنوان لژیونر در لیگ های خارجی به میدان رفته است. تیموریان در قامت یک لژیونر تنها 2 گل زد و در لیگ ایران نیز 9 بار دروازه حریفان را باز کرد.در کارنامه آندو 9 گل ملی هم ثبت شده است.

هافبک دفاعی سابق استقلال 8 بار هم با پیراهن این تیم در لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفته که خاطره انگیز ترین صحنه ای که از او به یاد داریم، سوپر گل زیبای او به بوریرام تایلند و البته صحنه نجات یک پروانه از زمین چمن بود. در صورت اعلام بازنشستگی تیموریان، برای همیشه باید با سامورایی خداحافظی کنیم. بازیکنی که مثل یک گلادیاتور در زمین می جنگید و واهمه اس از هیچ حریفی نداشت.

9-یک

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

russiaro.ir: روسیه: سفر به کشور پهناور تزارها، مسکو، سن پطرزبورگ، سوچی و کازان

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 6953

به "سامورایی شاید این تصمیم را بگیرد: خداحافظی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامورایی شاید این تصمیم را بگیرد: خداحافظی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید