شرایط تغییر رشته در صورت بی علاقگی به رشته تحصیلی، بیشتر دانشجویانی که تغییر رشته دادند پیروز شدند

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران با اشاره به اینکه در صورت بی علاقگی به رشته تحصیلی با درنظر دریافت شرایطی امکانی برای تغییر رشته در این دانشگاه وجود دارد، گفت: 2 مشکل پذیرش مسئله در خانواده برای تمام دانشجویان و نظام وظیفه برای پسران چالش جدی است.

شرایط تغییر رشته در صورت بی علاقگی به رشته تحصیلی، بیشتر دانشجویانی که تغییر رشته دادند پیروز شدند

حمید پیروی رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، درباره موضوع بی علاقگی به رشته تحصیلی بین دانشجویان و راه حل این دانشگاه در این باره، گفت: بعضی از دانشجویانی که به مرکز مشاوره دانشگاه تهران مراجعه می نمایند، اعلام می نمایند که به رشته تحصیلی خود علاقه ندارند و از این بابت دچار مشکلاتی شده اند.

وی گفت: این بی علاقگی مختص به مقطع خاصی نیست و حتی در دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز دیده می گردد.

وی ادامه داد: دانشگاه تهران به دلیل جامعیت رشته ها امکان تغییر رشته را برای دانشجو فراهم نموده است و آئین نامه ای در این باره وجود دارد که از حدود سه سال پیش اجرا می گردد؛ اما طبیعی است که این شرایط قابل اجرا برای تمام دانشجویان نیست و استفاده از آن مشمول شرایط خاصی خواهد بود.

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران شرح داد: وقتی دانشجویی با این مشکل به مرکز مشاوره دانشگاه مراجعه می نماید، این مرکز با ارزیابی تخصصی، استعدادسنجی، رغبت سنجی و با درنظر دریافت نظر مشاوران، مددکاران، نمره های دانشجو و نظر آموزش در موارد خاص دانشجو را معرفی می نماید که با طی مراحل مربوطه در رشته جدید پذیرش گردد.

پیروی تاکید نمود: تصمیم گیری در این باره جزء اختیارات کمیسیون موارد خاص است که در صورت تشخیص این کمیسیون، با تغییر رشته دانشجو به صورت مشروط موافقت می گردد، به این معنا که دانشجو حدود دو ترم را در رشته جدید بخواند و اگر پیروز بود، تغییر رشته قطعی گردد.

وی ادامه داد: این تغییر رشته به رشته های هم سطح و پایین تر امکان پذیر است؛ اگرچه تعبیر سطح برای مقایسه رشته ها واژه دقیقی نیست.

پیروی با اشاره به عملیاتی شدن آیین نامه تغییر رشته دانشجو گفت: تعداد دانشجویانی که از این آئین نامه استفاده نموده اند کم نبوده است.

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران درباره نتیجه غالب تغییر رشته ها، گفت: اغلب افرادی که تغییر رشته می دهند پیروزیت داشته اند و مدل نمره، فعالیت های غیردرسی در رشته جدید و باقی ماندن در تحصیل به نحو چشمگیری در دانشجویانی که تغییر رشته داده اند افزایش پیدا نموده است.

وی درباره موانع پیش روی این تغییر، گفت: دو موضوع پذیرش تغییر رشته در خانواده برای تمام دانشجویان و نظام وظیفه برای دانشجویان پسر در این راه مانع جدی است؛ برای مثال دانشجویان پسر اگر پس از حدود سه ترم تحصیل قصد تغییر رشته داشته باشند، به مشکل نظام وظیفه برمی خورند و ترجیح می دهند از دانشگاه انصراف دهند و در دانشگاه دیگری رشته مورد نظر را شروع نمایند که از دست دادن امتیاز تحصیل در دانشگاه تهران و تحصیل در دانشگاه های پایین تر برای دانشجو و خانواده چالشی بزرگ است.

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران افزود: علاوه بر این، آئین نامه دیگری درباره دانشجویان ساعی و کوشا در این دانشگاه وجود دارد که دانشجویان با معدل بالا امکان تغییر رشته دارند.

انتهای پیغام/

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 29510

به "شرایط تغییر رشته در صورت بی علاقگی به رشته تحصیلی، بیشتر دانشجویانی که تغییر رشته دادند پیروز شدند" امتیاز دهید

1 کاربر به "شرایط تغییر رشته در صورت بی علاقگی به رشته تحصیلی، بیشتر دانشجویانی که تغییر رشته دادند پیروز شدند" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط تغییر رشته در صورت بی علاقگی به رشته تحصیلی، بیشتر دانشجویانی که تغییر رشته دادند پیروز شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید