فیلیپین: اجازه استقرار موشک های هسته ای آمریکا را نمی دهیم

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین در سخنانی گفت که به واشنگتن هرگز اجازه نمی دهد تسلیحات هسته ای میانبرد را در خاک فیلیپین مستقر کند.

فیلیپین: اجازه استقرار موشک های هسته ای آمریکا را نمی دهیم

رئیس جمهور فیلیپین در سخنان خود به تنش آمریکا و چین اشاره نموده و گفته است در میانه این تنش اجازه استقرار موشک های آمریکایی را تحت هیچ شرایطی نخواهد داد.

دوترته که در میان فعالان مالی کشورش حضور داشت در سخنان خود همچنین اضافه کرد به هیچ نیروی خارجی اجازه استفاده از خاک فیلیپین برای درگیری و جنگ علیه چین را نخواهد داد، چون هرگونه جنگی با چین با معنای استفاده از تسلیحات هسته ای و در نتیجه نابودی همه ما خواهد بود.

اظهارات رئیس جمهور فیلیپین پس از آن عنوان می گردد که به تازگی مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا به دنبال خروج کشورش از یک پیمان موشکی مهم با مسکو گفت که از استقرار موشک های میان برد زمین پرتاب آمریکا در آسیا حمایت می نماید.

آمریکا رسما روز آدینه 2 آگوست (11 مرداد) از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد (INF) خارج شد و بعد از آن مسئله استقرار موشک های میانبرد از سوی مقامات آمریکایی در مناطق مختلف دنبال می گردد. واشنگتتن این پیمان را در فوریه گذشته (بهمن-اسفند 97) تعلیق نموده بود.

چین نیز پیش از این به ادعاهای مقامات آمریکایی در خصوص استقرار موشک های میانبرد در آسیا واکنش نشان داده بود و فو کونگ مدیر کل بخش کنترل تسلیحات در وزارت خارجه چین خاطرنشان کرد که پکن در خصوص استقرار موشک های آمریکا در منطقه آسیا ساکت نخواهد بود و اگر آمریکا خواستار استقرار موشک در منطقه آسیا باشد چین مجبور است تا اقدامات متقابل انجام دهد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 36474

به "فیلیپین: اجازه استقرار موشک های هسته ای آمریکا را نمی دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلیپین: اجازه استقرار موشک های هسته ای آمریکا را نمی دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید