قیمت نفت برنت و آمریکا مخالف هم حرکت کردند

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، قیمت نفت تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی آی، در ساعت 13:00 به وقت تهران 62.31 دلار به ازای هر بشکه بود که 63 سنت یا 1 درصد از قیمت بسته شده قبلی خود بیشتر بود.

قیمت نفت برنت و آمریکا مخالف هم حرکت کردند

تا جران می گویند که تعطیلی روز دوشنبه در ایالات متحده به این معناست که سودهای روز آدینه به روز سه شنبه نشر یافته است.

تاجران همچنین می گویند که کاهش مداوم عرضه نفت کانادا به آمریکا به علت حذف چند خط لوله، به تقویت دابلیوتی آی یاری نموده است.

خارج از آمریکای شمالی، قیمت نفت برنت پس از افت سهام آسیایی و تقویت قیمت دلار، که احتمالا تقاضا را محدود خواهد نمود، دچار لغزش شد. در این شرایط برای کشورهایی که از ارزی به غیر از دلار استفاده می نمایند سوخت گران تر خواهد شد.

قیمت نفت برنت در ساعت 13:00 به وقت تهرانن 65.54 دلار برای هر بشکه بود که 13 سنت یا 0.2 درصد از مقدار بسته شده در روز دوشنبه پایین تر بود.

حرکت قیمت شاخص های نفتی در جهت هایی مخالف یکدیگر باعث شد تا تخفیف دابلیوتی آی نسبت به برنت در روز سه شنبه به حدود 3.30 دلار برای هر بشکه برسد که این میزان نسبت به 7 دلار در اواخر 2017، بسیار محدودتر شده است.

به طورکلی بازارهای نفت همچنان به خوبی با توافق کاهش فراوریات اوپک تقویت می شوند.

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک، روز دوشنبه گفت که این سازمان التزامی 133 درصدی را نسبت به حدود فراوری توافق شده در ماه ژانویه ثبت نموده است.

بارکیندو همچنین گفت که تخمین زده می گردد تقاضای جهانی نفت در سال 2018 حدود 1.6 میلیون بشکه در روز افزایش یابد و باعث تقویت حال وهوای بازارها گردد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 54506

به "قیمت نفت برنت و آمریکا مخالف هم حرکت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نفت برنت و آمریکا مخالف هم حرکت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید