مقام مجلس اروپا: انگلیس باید در تاریخ مقرر اتحادیه را ترک کند

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس بزرگترین فراکسیون مجلس اروپا و نامزد ریاست آینده کمیسیون اروپایی تعویق تاریخ برگزیت را رد کرد و تأکید کرد که انگلیس باید در تاریخ مقرر 29 ماه مارس این اتحادیه را ترک کند.

مقام مجلس اروپا: انگلیس باید در تاریخ مقرر اتحادیه را ترک کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منفرد وبر، رئیس فراکسیون حزب مردم اروپا و نامزد ریاست کمیسیون آینده اروپایی با تعویق تاریخ برگزیت مخالفت کرد و در مصاحبه ای با روزنامه دی ولت آلمان تأکید کرد که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باید در تاریخ مقرر 29 ماه مارس انجام گردد.

وی تأکید کرد که تعویق تاریخ برگزیت به ماه می و یا ژوئن واقعاً تنها از دلایل فنی قابل تصور است. با بحث ها درباره تعویق تاریخ برگزیت زمان زیادی به هدر رفته است.

وبر در آستانه رأی گیری مجلس انگلیس درباره فرآیند برگزیت که روز سه شنبه انجام می گردد شفافیت در این باره را از لندن درخواست نموده گفت: زمان می گذرد، عرصه سیاسی انگلیس باید حالا سریعاً در این باره شفافیت ایجاد کند که در واقع چه می خواهد. نخست وزیر انگلیس باید به رویکرد زیگزاگی خود در این راستا سرانجام دهد.

وی اضافه نمود: سیاستمداران انگلیسی از جمله جرمی کوربین، رئیس حزب کارگر باید ملاحظات حزبی خود را کنار گذاشته و بار دیگر بر منافع کشور خود تمرکز نمایند. این مسئله غم انگیز است که ما ببینیم چگونه سیاست های حزبی در این شرایط سرنوشت ساز آینده انگلیس را مشخص می نماید.

مجلس انگلیس در ژانویه با توافق برگزیت انجام گرفته بین لندن و بروکسل مخالفت کرد. ترزا می، نخست وزیر انگلیس می خواهد سه شنبه آینده بار دیگر این توافق را در مجلس انگلیس به رأی بگذارد. این رأی گیری تنها دو هفته مانده تا تاریخ مقرر برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا انجام می گردد. همچنین روزهای چهارشنبه و پنج شنبه رأی گیری های مهمی در مجلس انگلیس در این باره انجام می گردد.

چندی پیش مجلس بریتانیا به برنامه سه مرحله ای ترزا می، نخست وزیر این کشور رأی مثبت داد. این برنامه سه مرحله ای زمینه های به تعویق انداختن مهلت خروج از اتحادیه اروپا را فراهم می نماید.

ترزا می، هم با توجه به شرایط آشفته برگزیت برای اولین بار درباره تعویق تاریخ برگزیت به مدت 3 ماه اعلام آمادگی کرد.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز منتظر تصمیم نهایی مجلس بریتانیا هستند.

برنامه ترزا می شامل سه مرحله می گردد؛ مرحله نخست تا روز 12 مارس امسال ادامه دارد. بر این اساس، اگر نخست وزیر بریتانیا تا این تاریخ پیروز به کسب اکثریت رأی نمایندگان در خصوص قرارداد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نگردد، مرحله دوم روز 13 مارس شروع می گردد.

در مرحله دوم نمایندگان مجلس انگلیس بر سر خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا رأی گیری می نمایند. اگر اکثریت نمایندگان مخالف خروج بدون توافق کشورشان باشند، آنگاه مرحله سوم از روز 14 مارس شروع می گردد.

در مرحله سوم، نمایندگان درباره به تعویق انداختن مهلت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رأی گیری خواهند کرد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 15386

به "مقام مجلس اروپا: انگلیس باید در تاریخ مقرر اتحادیه را ترک کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام مجلس اروپا: انگلیس باید در تاریخ مقرر اتحادیه را ترک کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید