مواد خوراکی سرشار از اسید فولیک را بشناسیم

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، فولات یک ویتامین محلول در آب است که دارای عملکردهای بسیار مهمی در بدن است. فولات با نام های ویتامین B9 یا اسیدفولیک هم شناخته می گردد. موجب رشد مناسب جنین و کاهش ریسک نقایص هنگام تولد می گردد و همچنین از تقسیم سلولی سالم در بدن حفاظت می نماید.

مواد خوراکی سرشار از اسید فولیک را بشناسیم

فولات یا اسید فولیک به طورطبیعی در بسیاری از مواد خوراکی غنی گردیده یافت می شوند. در ادامه به برخی مواد خوراکی حاوی مقادیر بالا اسید فولیک اشاره گردیده است:

مارچوبه

مارچوبه حاوی ویتامین ها و مواد معدنی متعددی از جمله فولات است. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان ها بوده و دارای خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی هم است. مارچوبه منبع عالی فیبر سالم برای قلب است.

حبوبات

حبوبات شامل لوبیا، عدس و نخود منبع عالی فولات یا اسید فولیک هستند. حبوبات منبع غنی فیبر، پروتئین و آنتی اکسیدان ها و همچنین ریزمغذی های مهمی نظیر منیزیم، پتاسیم و آهن است.

تخم مرغ

به منظور افزایش میزان مصرف برخی مواد مغذی ضروری، اسید فولیک را در رژیم غذایی تان بگنجانید. تخم مرغ سرشار از سلنیوم، پروتئین، ریبوفلاوین و ویتامین B12 است. مصرف چند وعده تخم مرغ در هفته، راه ساده ای برای افزایش مصرف اسیدفولیک است. همچنین تخم مرغ حاوی دو آنتی اکسیدان موسوم به لوتئین و زاکسنتین است که به کاهش ریسک اختلالات چشمی یاری می نماید.

سبزیجات پربرگ سبز تیره

سبزیجاتی نظیر اسفناج و کلم کم کالری و سرشار از بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی اساسی نظیر اسیدفولیک هستند. سبزیجات برگدار همچنین مملو از فیبر و ویتامین های K و A هستند. آنها به کاهش التهاب، کاهش ریسک سرطان و همچنین تقویت فرایند کاهش وزن یاری می نمایند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2604

به "مواد خوراکی سرشار از اسید فولیک را بشناسیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواد خوراکی سرشار از اسید فولیک را بشناسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید