نتایج اولیه انتخابات هند؛ مودی احتمالا نخست وزیر می ماند

به گزارش مجله سرگرمی، نتایج نظرسنجی های اجرا شده در شعب رأی گیری انتخابات هند نشان می دهد که ائتلاف حاکم این کشور احتمالا بار دیگر به ریاست مودی دولت تشکیل خواهد داد.

نتایج اولیه انتخابات هند؛ مودی احتمالا نخست وزیر می ماند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نتایج نظرسنجی های اجرا شده در شعب رأی گیری انتخابات هند از پیشتازی چشمگیر ائتلاف حاکم این کشور به ریاست ناراندرا مودی نخست وزیر کنونی هند حکایت دارد.

به نوشته پایگاه خبری ایندین اکسپرس، در چهار نظرسنجی مختلف که در شعب رأی گیری صورت گرفته، برای ائتلاف دموکراتیک ملی هند به رهبری حزب بی جی پی که ریاست آن را مودی بر عهده دارد، بین 280 تا 315 کرسی پیش بینی شده است. مجلس هند 500 کرسی دارد و حزبی یا ائتلافی که بیشترین کرسی را در اختیار داشته باشد، دولت آینده این کشور را تشکیل می دهد.

انتخابات هند که از 39 روز پیش شروع و در هفت مرحله برگزار شده، امروز به خاتمه رسیده و نتایج رسمی آن روز 23 می (2 خرداد) اعلام خواهد شد. از هند به عنوان بزرگترین دموکراسی دنیا یاد می گردد و در انتخابات سال جاری هم بیش از 900 میلیون نفر واجد شرایط رأی دادن بودند.

مودی در حالی به عنوان پیشتاز انتخابات معرفی شده که بسیاری از منتقدان او، از جمله حزب کنگره هند، این انتخابات را یک همه پرسی برای عملکرد نخست وزیر در دوره پنج ساله پیشین توصیف نموده بودند.

در سال های اخیر نرخ بیکاری در هند افزایش یافته و بعضی از کارشناسان هشدار داده اند که اقتصاد این کشور در حال حرکت به سوی رکود است. با این وجود، مودی کوشش نموده با ادبیات ملی گرایانه و با اتکا به آنچه دستاوردهای هند در سیاست خارجی خوانده، رأی دهندگان هندی را به اعتماد دوباره به ائتلاف حاکم تشویق کند. در ماه های اخیر تشدید تنش در منطقه کشمیر و درگیری نظامی میان ارتش هند و پاکستان بیش از پیش به احساسات ملی گرایانه در هند دامن زده است.

ق

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 24403

به "نتایج اولیه انتخابات هند؛ مودی احتمالا نخست وزیر می ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج اولیه انتخابات هند؛ مودی احتمالا نخست وزیر می ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید