نجات جان بیماری با انجام عمل موفقیت آمیز آنوریسم مغزی بازیلار در هرمزگان

به گزارش مجله سرگرمی، انجام عمل سخت و نادر آنوریسم مغزی بازیلار (basilar) در مجتمع آموزشی درمانی پیامبراعظم (ص) بندرعباس جان بیمار هرمزگانی را از مرگ حتمی نجات بخشید.

نجات جان بیماری با انجام عمل موفقیت آمیز آنوریسم مغزی بازیلار در هرمزگان

به گزارش خبرنگاران، دکتر علی پاشاپور جراح مغز و اعصاب با بیان اینکه آنوریسم مغزی یک بیرون زدگی به صورت حباب در جدار شریان های مغزی است که در صورت پارگی و خونریزی حیات بیمار را به خطر می اندازد، گفت: انجام عمل های آنوریسم مغزی به طور معمول در مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی پیامبر اعظم(ص) بندرعباس توسط اساتید جراح مغز و اعصاب انجام می گردد اما عمل مذکور یکی ازآنوریسم های نادر می باشد و به جهت اینکه شریان بازیلار در منطقه ای از کره مغز نهاده شده که دسترسی به آن نیز بسیار سخت و سخت است، از حساسیت بالایی نیز برخوردار است و امکان مرگ و میر حین عمل جراحی (مورتالیتی) بیشتری را به همراه دارد.

دکتر پاشاپور افزود: بیمار مذکور آقای میانسالی بود که با افت سطح هوشیاری به بیمارستان میناب مراجعه و پس از انجام اقدامات اولیه برای وی به مجتمع پیامبر اعظم(ص) اعزام شد.

وی افزود: در آنالیز های تکمیلی و انجام سی تی آنژیوگرافی، وجود آنوریسم تیپ بازیلار محرز و تحت عمل کلیپ آنوریسم نهاده شد که طی این عمل که حدود 5 ساعت به طول انجامید آنوریسم مسدود و بیمار به بخش مراقبتهای ویژه منتقل و بعد از چند روز با حال عمومی خوب مرخص شد.

دکتر پاشاپور در انتها با بیان اینکه بیمار سابقه فشار خون و مصرف دخانیات را داشته است، عنوان نمود: فشار خون یکی از مهمترین از عوامل ایجاد کننده آنوریسم و سیگار کشیدن و چاقی از عوامل تشدید کننده آن است لذا پیروی از یک سبک زندگی سالم، ورزش، اجتناب از مصرف دخانیات، هیجان های درونی و استرس نقش مهمی در حفظ سلامتی دارد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 16655

به "نجات جان بیماری با انجام عمل موفقیت آمیز آنوریسم مغزی بازیلار در هرمزگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجات جان بیماری با انجام عمل موفقیت آمیز آنوریسم مغزی بازیلار در هرمزگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید