هواوی از سیستم عامل هارمونی 2.0 رونمایی کرد؛ رقیبی جدی برای اندروید

به گزارش مجله سرگرمی، هواوی امروز و در جریان رویدادی که مدت ها منتظر آن بودیم، از سیستم عامل هارمونی 2.0 رونمایی کرد. سیستم عاملی که با هدف یکپارچه سازی تمام دستگاه ها و محصولات هواوی طراحی شده و قرار است فرایند برقراری ارتباط بین آن ها را دگرگون کند.

هواوی از سیستم عامل هارمونی 2.0 رونمایی کرد؛ رقیبی جدی برای اندروید

همان طور که می دانید، هواوی به خاطر تحریم های سنگین دولت آمریکا از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری به شدت تحت فشار نهاده شد. اگرچه شرکت اکنون در جمع بهترین سازندگان گوشی هوشمند در دنیا دیده نمی گردد اما همچنان به کوشش خود برای بقا ادامه می دهد و محصولات متعددی را فراوری می نماید.

زمانی که اولین بار شنیدیم این شرکت به وسیله گوگل تحریم شد، غول چینی تصمیم گرفت سیستم عامل اختصاصی خود را برای گوشی ها و محصولاتش منتشر کند تا بدین ترتیب احتیاجمند گوگل نباشد. این سیستم عامل هارمونی نام داشت و امروز بالاخره شاهد رونمایی از تازهترین نسخه آن بودیم که قرار است برای تمام محصولات هواوی از گوشی هوشمند گرفته تا تبلت و تلویزیون استفاده گردد و هماهنگی بی نظیری بین آن ها پدید بیاورد. بدیهی است از این طریق، نه تنها فرایند ارتباط بین دستگاه های مختلف بلکه جابجایی اطلاعات و کنترل آن ها هم بسیار آسان تر می گردد.

البته هارمونی اولین بار دو سال پیش رونمایی شده بود منتها این بار شاهد نسخه دوم یعنی هارمونی 2.0 هستیم که رسما در اختیار کاربران واقع شده است و می توانند از قابلیت های مختلف آن بهره مند شوند. به طور کلی آنچه که فعلا شرکت چینی روی آن تمرکز نموده، قابلیت های نرم افزاری مجذوب کننده و یکپارچه سازی و ایجاد راه هایی برای تعامل هرچه بهتر بین این گوشی ها و سایر دستگاه هاست.

مثلا در طول مراسم نحوه برقراری ارتباط گوشی مجهز به هارمونی 2.0 با کامپیوتر ویندوزی هم به نمایش عایدی که دیدیم بدون احتیاج به اپلیکیشنی مجزا و فقط به یاری یک افزونه مرورگر، می توان به گوشی و اطلاعات درون آن دسترسی داشت. این نشان می دهد هواوی تصمیم گرفته نه تنها ارتباط بین دستگاه های مجهز به هارمونی بلکه ارتباط این لوازم با دیگر دستگاه ها با سیستم عامل های مختلف را هم بهبود ببخشد.

البته این یک نمونه از هماهنگی بین دو سیستم عامل متفاوت بود. اگر از یک تبلت و گوشی مجهز به سیستم عامل هارمونی 2.0 بهره ببرید، می توانید فعالیت هایی را که درون گوشی مشغول انجام آن هستید به تبلت منتقل نموده و در آن به ادامه کار خود بپردازید. بنابراین اگر مانند ویندوز که نبود اپلیکیشن مناسب و باکیفیت باعث فراموش زودهنگام آن شد، هارمونی از مشکل نرم فزاری رنج نبرد، قطعا می تواند خیلی زود هواوی را بار دیگر به جایگاهی که قرار بود برسد، برساند. آن هم در شرایطی که شرکت چینی از لحاظ نرم افزاری بی احتیاج خواهد بود.

فعلا که این شرکت کوشش نموده روی نرم افزار و قابلیت های نرم افزاری به صورت ویژه ای تمرکز کند. مثلا قابلیتی تحت اسم سرویس ویجت درون آن وجود دارد که به شما این امکان را می دهد بدون احتیاج به نصب یک اپلیکیشن، بتوانید از قابلیت های آن بهره مند شوید. مثلا می توانید بدون احتیاج به نصب اپلیکیشن و کاملا به صورت محلی (به اسم بخشی از قابلیت های خود سیستم عامل)، بلیط وسایل نقلیه بخرید.

هواوی در جریان این مراسم بارها به تعریف و تمجید از سیستم عامل تازه خود پرداخت و مدعی شد کاملا آن را با منابع موجود فراوری نموده. شرکت چینی می گوید این سیستم عامل تجربه ای بسیار سریع و لذت بخش را برای کاربران فراهم می نماید و از سیستم عامل های رقیب هم سریع تر است. حال باید دید آیا چنین ادعایی در واقعیت هم اثبات می گردد یا خیر چون هم اندروید در زمینه سرعت پیشرفت داشته و هم iOS از ابتدا تا به امروز سیستم عامل سریع و روانی بوده.

البته یکی از مشکلاتی که باعث کندی سیستم عامل ها می گردد، پر شدن حافظه داخلی است که با قابلیت تازهی که هواوی در این سیستم عامل قرار داده، هنگام پر شدن حافظه داخلی، فرایند خواندن و نوشتن اطلاعات سریع تر هم می گردد تا بدین ترتیب محصولات هواوی با یک قابلیت بسیار جالب، از کند شدن در امان بمانند.

بهبود عملکرد پردازنده و گرافیک با قابلیت DGraphicEngine و امکان انجام بازی به مدت طولانی تر، امنیت بالا و بهبود شرایط حریم خصوصی، سرعت و کیفیت بالا از سایر قابلیت هایی هستند که در سیستم عامل هارمونی 2.0 شاهد آن ها هستیم. جالب اینجاست که این سیستم عامل می تواند روی دستگاه هایی با 128 کیلوبایت رم هم اجرا گردد هرچند برای گوشی ها، باید حداقل 4 گیگابایت رم وجود داشته باشد.

سیستم عامل هارمونی به زودی برای بسیاری از گوشی های هواوی منتشر می گردد و باید منتظر ماند دید تا چه میزان ادعاهایی که شرکت چینی در رابطه با آن مطرح نموده به حقیقت تبدیل می شوند.

منبع:GizChina

picosho.ir: پیکوشو: تصاویر گردشگری ایران و جهان

gitiro.ir: گیتی رو: مجله گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 150302

به "هواوی از سیستم عامل هارمونی 2.0 رونمایی کرد؛ رقیبی جدی برای اندروید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی از سیستم عامل هارمونی 2.0 رونمایی کرد؛ رقیبی جدی برای اندروید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید