پست اینستاگرام ظریف بر فراز خلیج فارس

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر خارجه کشورمان در سفر به قطر با انتشار تصویری در صفحه اینستاگرامش نوشت: در روز ملی خلیج فارس، بر فراز این پهنه نیلگون و تا ابد سرافراز.

پست اینستاگرام ظریف بر فراز خلیج فارس

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که عصر امروز (سه شنبه) برای شرکت در شانزدهمین نشست وزرای خارجه گفت وگوی همکاری آسیا (ACD) راهی قطر شد، در صفحه اینستاگرامش با انتشار تصویری از خودش نوشت: در روز ملی خلیج فارس، بر فراز این پهنه نیلگون و تا ابد سرافراز.

شانزدهمین نشست شورای وزیران خارجه گفت وگوی همکاری آسیا از امروز به مدت سه روز در دوحه قطر برگزار می گردد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیشب (دوشنبه) با انتشار ویدیویی از اظهارات اخیر خود در انجمن آسیا در نیویورک در صفحه اینستاگرامش درباره اهمیت حیاتی خلیج فارس و نام تاریخی آن، 10 اردیبهشت روز ملی خلیج فارس را گرامی داشت.

ظریف چهارم اردیبهشت در این نشست عنوان نموده بود: خلیج فارس رگ حیاتی و جریان زندگی ما است. همچنین رگ حیاتی همه دنیا است. بنابراین ما تاکید می کنیم که خلیج فارس همواره خلیج فارس است و خلیج مکزیک نیست. باید بین خلیج فارس و خلیج مکزیک فرق قائل شد چرا این کلمه را به کار می برم زیرا پادشاه سعودی در ریاض هم آن را خلیج فارس گفته، کویت هم به خلیج فارس اشاره دارد، پس چرا باید بچگانه رفتار کنیم. اسم آن خلیج فارس است و اسناد و نشانه هایی که وجود دارد نشان می دهد که خلیج فارس بوده و همه می دانند که در مرز کشور ما قرار گرفته است در واقع رگ حیاتی کشور ما و دنیا است.

به گزارش فارس، امرز (سه شنبه) 10 اردیبهشت در ایران روز ملی خلیج فارس است. در این روز، پرتغالی ها از تنگه هرمز و خلیج فارس اخراج شده اند.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 21629

به "پست اینستاگرام ظریف بر فراز خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پست اینستاگرام ظریف بر فراز خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید