چرا ناشران برای چاپ کتاب نویسندگان قیمت بالایی پیشنهاد می دهند؟

به گزارش مجله سرگرمی، یک ناشر از دلایل قیمت بالای چاپ کتاب و راه چاره های موثر برای بهتر شدن وضعیت چاپ و نشر گفت.

چرا ناشران برای چاپ کتاب نویسندگان قیمت بالایی پیشنهاد می دهند؟

جلال صابری نژاد مدیر مسئول انتشارات آریترین، در گفت وگو با خبرنگار ، در مورد قیمت بالای ناشران برای چاپ کتاب نویسندگان، گفت: افزایش قیمت زینک برای کتاب های بالای هزار تیراژ، پروسه انبارداری و جا به جا کردن کتاب ها باعث افزایش قیمت چاپ کتاب های نویسندگان شده است. قیمت هر بند از کاغذی که پارسال 90 هزار تومان بوده، الان بین 490 تا 540 هزار تومان است.

صابری نژاد با اشاره به دستمزد ناشران از چاپ کتاب ها، گفت: ناشران از چاپ کتاب نویسندگان فقط دستمزد خود را تحویل می گیرند؛ اما دستمزد ویراستاران، صفحه آرایی و جلد کتاب هم شامل حال کسانی که برای این کار زحمت کشیده اند، می گردد.

مدیر مسئول انتشارات آریترین در مورد قیمت های ارائه شده ناشران برای چاپ کتاب گفت: قیمت ها بستگی به موضوع کتاب ها دارد؛ مثلا کتاب های علمی - پژوهشی رنج قیمت خاصی دارند. کتاب های ادبی اگر احتیاج به ویراستار داشته باشند، ناشر کمی بیشتر از نویسنده پول می گیرد؛ اما اگر احتیاجی به ویراستاری نداشته باشند ناشر فقط دستمزد خود را دریافت می نماید.

مدیر مسئول انتشارات آریترین با اشاره به نظارت ارگان ها و دولت بر افزایش قیمت کاغذ، گفت: فقط اتحادیه ناشران قیمت توافقی بین ناشران و نویسندگان را برقرار می نماید و دولت از ناشران خصوصی هیچ حمایتی نمی نماید.

صابری نژاد در مورد راه چاره هایی برای جلوگیری از افزایش قیمت کاغذ و بهتر شدن وضعیت برای چاپ کتاب نویسندگان، گفت: متاسفانه وضعیت کتاب در بازار بسیار آشفته است؛ این وضع تحت تاثیر نبود سواد فکری است؛ آن التهاب و گرانی در همه بازار ها علاوه بر بازار کاغذ وجود دارد.

این ناشر در سرانجام گفت: التهاب مالی همزمان با تغییر قیمت دلار باعث نوسان قیمت کاغذ شده است. بنده به عنوان ناشر این درخواست را از مسئولان دارم تا یک کانال مدیریتی برای حمایت و تقسیم بندی مناسب کاغذ به ناشران ایجاد گردد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 35301

به "چرا ناشران برای چاپ کتاب نویسندگان قیمت بالایی پیشنهاد می دهند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا ناشران برای چاپ کتاب نویسندگان قیمت بالایی پیشنهاد می دهند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید