چه انتظاراتی از رویداد مجازی WWDC 2021 اپل می رود؟ ، احتمال معرفی سیستم عامل های نو اپل

به گزارش مجله سرگرمی، رویداد توسعه دهندگان اپل تا چند روز آینده برگزار می گردد و انتظار می رود که این شرکت در این کنفرانس محصولات تازه خود را رونمایی کند.

چه انتظاراتی از رویداد مجازی WWDC 2021 اپل می رود؟ ، احتمال معرفی سیستم عامل های نو اپل

به گزارش خبرنگار ، به نقل از انگجت؛ رویداد I / O Google تمام شد و کنفرانس Microsoft Build هم انجام شد و این بدان معنی است که کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل که آخرین ویترین برای معرفی و نمایش نرم افزارها و سیستم عامل های این شرکت است در آستانه برگزاری واقع شده است. انتظار می رود که اپل در این رویداد از سیستم عامل های اختصاصی این شرکت و تراشه نو خود رونمایی و بروزرسانی های عظیمی برای سافاری، Maps، Health و iMessage ارائه کند.

رویداد WWDC در 7 ژوئن برگزار خواهد شد و تیم کوک و بقیه مدیران اپل ما را از عظیمترین تغییرات iOS، iPadOS، macOS و موارد دیگر آگاه می نمایند، این رویداد تا 11 ژوئن ادامه دارد. در حالی که WWDC از نظر فنی رایگان است، اما حضور فقط برای توسعه دهندگان ثبت نام شده که هزینه 100 دلار در سال را پرداخت نموده اند، مجاز است. این بدان معناست که حضور در بسیاری از جلسات این رویداد برای مردم عادی ممنوع است. اپل هنوز لیست کامل جلساتی که قرار شده در این رویداد برگزار گردد را منتشر ننموده است.

درباره این سیستم عامل در WWDC سال گذشته صحبت هایی شده بود و از قابلیت های این نسخه همانند پشتیبانی گسترده از ابزارک ها، کتابخانه برنامه نو، برنامه کلیپ ها و پشتیبانی محدود از تغییر برنامه های پیش فرض هم نام برده شد.

اپل شیوه کار اعلان ها را در iOS 15 تغییر داده است. iOS 15 می تواند به طور اتوماتیک به پیغام ها پاسخ دهد. به نظر می رسد تقریباً مانند یک جانشین معنوی برای پیغام های دور از پیغام های مسنجر AOL است. گفته می گردد که اپل در حال آماده سازی برای نشان دادن ظاهر نوی برای iPhone Lock Screen است. بعلاوه شایعاتی مبنی بر اینکه آیفون 13 می تواند از یک نمایشگر همواره روشن به سبک اندروید پشتیبانی کند هم وجود دارد. این ویژگی فقط به این علت امکان پذیر است که اپل سال گذشته از صفحه نمایش OLED در آیفون ها استفاده کرد.

طبق گزارشات منتشر شده اپل برای iOS 15 قابلیتی را ایجاد نموده که به کاربران نشان می دهد کدام برنامه ها به طرز ماهرانه ای اطلاعات مربوط به آن ها را جمع آوری می نمایند. ما بعلاوه شنیده ایم که اپل میخواهد iMessage را با ویژگی های اجتماعی بیشتری عرضه کند تا به آن یاری کند تا با سیستم عامل هایی مانند واتساپ رقابت کند.

اپل قبلاً تعدادی از قابلیت های جالب قابل دسترسی برای iOS 15 را فاش نموده بود، از جمله ویژگی هایی که پس زمینه آرام را برای تلفن های موبایل مانند باران پخش می نماید. این موضوع ممکن است مورد عجیب و عظیمی نباشد، اما برای بسیاری از افراد جالب و کاربردی است.

از آنجا که iOS و iPadOS از مجموعه ویژگی های اساسی مشترک برخوردارند، می توانید انتظار داشته باشید که هر بهبودی که تا به امروز در خصوص آن صحبت کردیم در تبلت های اپل هم اعمال گردد. با در نظر داشتن تمام این موارد، ما انتظار داریم تغییرات عظیمی در امسال ایجاد گردد و این بیشتر به لطف iPad Pro پرقدرت امسال است. اپل در ساخت آیپد نو خود از تراشه M1 استفاده نموده، این همان سیلیکونی است که در MacBook Airs، MacBook Pro و iMac فعلی اپل هم یافت می گردد.

در حال حاضر، آنچه که ما در خصوص کوشش های اپل در این قسمت شنیده ایم این است که iPadOS 15 یک صفحه اصلی اصلاح شده دریافت می نماید که می توانید آن را به طور کامل با ابزارک ها پر کنید. نسخه iPadOS 14 فقط به شما امکان می دهد ابزار ها را در نوار کناری Today View کوچک قرار دهید. اگر پشتیبانی از ابزارک تمام صفحه باعث جهش آیفون ها به iPads شده، تعجب نخواهیم کرد iOS App Library هم به iPadOS بیاید. این بدان معناست که شما انتها مکانی برای چسباندن همه برنامه های مورد احتیاج خود دارید.

اپل بر این باور است که iPads نمایانگر منظره این شرکت از آینده محاسبات است، اما افزایش فروش Mac در سال گذشته ثابت کرد که مردم هنوز از خرید و کار با رایانه های سنتی منصرف نشده اند. از آنجا که اپل هنوز با نتایج این تغییر دست و پنجه نرم می نماید، ممکن است امسال این شرکت تغییرات چشمگیر در macOS را اعلام نکند.

گفته می گردد که در این رویداد شاهد MacBook Pro نو خواهیم بود: این مدل ها 14 و 16 اینچی هستند. می توان دوباره شاهد ویژگی های از دست رفته مانند شارژر MagSafe، کارت خوان SD و یک خروجی HDMI مناسب هم باشیم. شاید به نظر برسد که اپل در حال بازگشت به روز های خوب طراحی لپ تاپ است. انتظار می رود این مک بوک پرو ها از نمایشگر های مینی ال ای دی مانند نمایشگر های نو iPad Pro استفاده نمایند.

اپل هنوز چیزی در خصوص تراشه های نسل بعدی خود چیزی را به طور رسمی اعلام ننموده، اما گزارشات منتشر شده اعلام می نمایند که این شرکت روی پردازنده هایی کار می نماید که عملکرد و قابلیت های تراشه های M1 فعلی را بسیار پشت سر می گذارند. این گزارشات می گویند که تراشه نو ده هسته ای خواهد بود که هشت مورد برای کار های با عملکرد بالا و دو مورد برای استفاده بیشتر بدون کم شدن باتری است.

به روزرسانی بعدی watchOS شامل ویژگی نوی به نام AssistiveTouch است که به افراد امکان می دهد ساعت اپل خود را فقط با فشار دادن مشت ها و حرکت انگشتان خود کنترل نمایند. این موضوع در حال حاضر به اسم یک مفهوم عجیب است، اما نه به میزان چگونگی استفاده ساعت از سنسور های حرکتی، مانیتور ضربان قلب و بعلاوه یادگیری ماشین برای تشخیص حرکات جزئی.

فناوری AssistiveTouch بخشی از کوشش اپل برای دسترسی بیشتر است و می تواند یک یاری بسیار عظیم برای افرادی باشد که فقط از یک دست استفاده می نمایند. بقیه داستان watchOS 8 به اسم یک رمز و راز به جای مانده و اپل تا به امروز چیز نوی را در این باره فاش ننموده است.

اپل احتمالاً در رویداد WWDC 2021 به حفظ حریم خصوصی توجه خواهد نمود. در چند سال گذشته، این شرکت چندین ویژگی را برای متوقف کردن صفحات وب برای ایجاد یک پروفایل آنلاین از کاربر ارائه داده است.

برنامه Health از موضوعاتی است که شرکت اپل در رویداد های خود به آن توجه می نماید. قبلا گفته شده بود که این شرکت ویژگی ردیابی نوی را که مربوط به مواد غذایی است را به این برنامه افزوده که آن را شبیه به برنامه های MyFitnessPal و FoodNoms می نماید. علاوه بر این ممکن است اپل برای سری هفتم ساعت های هوشمند خود، توسعه در برنامه Fitness را ارائه کند.

اپل برای برنامه نقشه خوانی Maps هم برنامه دارد و همچنان در رقابت با برنامه نقشه خوان گوگل به سر می برد. قابلیت Look Around در برنامه نقشه اپل در حال توسعه است و این شرکت در کنار ارائه قابلیت های نو، ویژگی هایی که در برنامه Maps دارد را برای مکان های بیشتری توسعه دهد.

اپل سال گذشته از قابلیت های مختصری که به iMessage وارد نموده بود را منتشر کرد، اما همچنان ویژگی هایی مثل ناپدید شدن پیغام ها، پیمایش راحت تر کاربران در بین پیغام ها و همگام سازی با iCloud وجود دارد که احتمالا اپل از این ویژگی ها در این رویداد رونمایی می نماید.

گزارش از مائده زمان فشمی

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

namasho.ir: نماشو: طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 156146

به "چه انتظاراتی از رویداد مجازی WWDC 2021 اپل می رود؟ ، احتمال معرفی سیستم عامل های نو اپل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه انتظاراتی از رویداد مجازی WWDC 2021 اپل می رود؟ ، احتمال معرفی سیستم عامل های نو اپل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید