کاربرد کفپوش سه بعدی در دکوراسیون داخلی ساختمان

به گزارش مجله سرگرمی، امروزه موضوع دکوراسیون داخلی مورد توجه طراحان و معماران بسیاری قرار گرفته است و کوشش های بسیاری در مورد ارائه طرح های جدید و مدرن توسط آنها انجام شده است. علاوه بر کفپوش های چوبی, سرامیکی, لمینت, سنگی و… نوع جدیدی از کفپوش ها به نام کفپوش های سه بعدی وارد بازار شده اند. این کفپوش های سه بعدی بسیار جذاب بوده و تداعی کننده یک تصویر واقعی میباشند. در واقع این نوع کفپوش طبیعت را به خانه شما می آورد و با نصب آن میتوان تصاویر مختلف را به صورت سه بعدی دید. از نمونه طرح های شاخص کفپوش های سه بعدی طرح دریاست که در مکان های مختلف استفاده میشود. سیستم این کفپوش ها به گونه ایست که وقتی وارد آن فضا میشوید حس میکنید که امواج دریا واقعی هستند و در حال تلاطم میباشند.

کاربرد کفپوش سه بعدی در دکوراسیون داخلی ساختمان

کفپوش سه بعدی لایه ای یکپارچه و بدون خط و درز از جنس رزین اپوکسی است که قابل اجرا بر روی تمامی سطوح از جمله سطوح سنگی, کاشی, پارکت, سیمانی, بتونی و… میباشد. نصب آنها نیز بسیار آسان و سریع میباشد. کفپوش های سه بعدی در طرح ها و رنگهای متفاوتی فراوری میشوند و از شفافیت, یکدستی و براقی فوق العاده ای برخوردار هستند.

مکان های اجرای کفپوش سه بعدی

  • حمام و سرویس بهداشتی
  • هتل ها و لابی آنها
  • آشپزخانه
  • مراکز خرید

مزایای کفپوش سه بعدی

همان طور که می دانید، استفاده از کفپوش سه بعدی امروزه صندلی ویژه ای در طراحی دکوراسیون داخلی پیدا نموده است. استفاده از این محصول مزیت هایی در پی دارد که در ادامه به بیان هریک از آن ها می پردازیم.

نمای زیبای کفپوش سه بعدی

بدون شک می توان گفت یکی از برجسته ترین مزایای استفاده از کفپوش های سه بعدی نمای زیبای آن ها می باشد. استفاده از کفپوش های سه بعدی می تواند چشم هر بیننده ای را خیره نموده و با زیبایی خود باعث می گردد مسائل نمای ساختمان به چشم نیاید.

هزینه نگهداری پایین کفپوش سه بعدی

از آن جایی که این گونه کفپوش ها سطحی یکپارچه داشته و هیچ گونه درز و خطوطی در آن ها وجود ندارد، گرد و غبار در میان آن نفوذ نموده و تمیز کردن آن آسان می باشد. هزینه نگهداری و تعمیر این گونه کفپوش ها بسیار پایین بوده و مقرون به صرفه می باشد.

مقاومت بالای کفپوش سه بعدی

کفپوش های سه بعدی عموما از مقاومت بالایی برخوردار هستند. برای مثال می توان گفت این گونه کفپوش ها در برابر عوامل ناشی از شوینده ها و بعضی مواد شیمیایی مقاومت بالایی از خود نشان می دهند. این درحالی است که نمونه سایر کفپوش های دیگر ممکن است در برابر این عوامل مقاومت بالایی نداشته باشند. هم چنین کفپوش های سه بعدی می توانند فشار ناشی از قرار دادن وسایل سنگین را تحمل نموده و علاوه بر آن در برابر خراشیدگی نیز مقاومت بالایی از خود نشان دهند. این ویژگی کفپوش های سه بعدی سبب شده است از آن ها در صنعت نیز استفاده گردد.

ایمنی بهداشتی کفپوش سه بعدی

همان گونه که قبلا نیز اشاره شد، ساختار کفپوش های سه بعدی به گونه ای است که درز و شکافی در بین آن وجو نداشته و به صورت یکپارچه و یکدست می باشند. همین ویژگی از انباشتگی گرد و غبار و رشد قارچ و باکتری در میان آن ها جلوگیری به عمل می آورد. از این رو می توان گفت این گونه کفپوش ها از نظر مقاومت بهداشتی نیز رتبه بالایی دارند.

مقاومت کفپوش سه بعدی در برابر حریق

در ساخت کفپوش های سه بعدی از پلیمر استفاده شده است. پلیمر نمونه ای از انواع متریال ضد حریق می باشد. به همین جهت می توان گفت از برجسته ترین مزایای کفپوش های سه بعدی مقاومت بالای آن ها در برابر آتش سوزی می باشد.

معایب کفپوش سه بعدی

در مقابل مزایایی که در قسمت قبل ارائه شد، استفاده از کفپوش های سه بعدی معایبی نیز به همراه دارد که در ادامه به بیان هریک از آن ها می پردازیم.

نصب کفپوش سه بعدی

از جمله معایب کفپوش های سه بعدی می توان به فرآیند سخت نصب آن ها اشاره نمود. برای نصب این گونه کفپوش ها دستگاه های مخصوص لازم می باشد. هم چنین بازه زمانی 3 تا 5 روز برای نصب این کفپوش ها ضروری است.

عدم دسترسی آسان به کفپوش سه بعدی

دسترسی و خرید این گونه کفپوش ها نسبت به سایر کفپوش های دیگر سخت بوده و خرید آن ها عموما از طریق ثبت سفارش می باشد.

قیمت بالای کفپوش سه بعدی

از دیگر معایب کفپوش های سه بعدی می توان به قیمت بالای آن ها نسبت به سایر کفپوش ها اشاره نمود.

سرد بودن سطح کفپوش سه بعدی

کفپوش های سه بعدی مانند سطوح بتنی از سطح سردی برخوردار هستند. توجه به این نکته در ساختمان سازی و در طراحی فضای مختلف از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

نصب کفپوش سه بعدی

آن چه که در ابتدا برای نصب کفپوش های سه بعدی باید در نظر داشته باشید، اجرای یک کف سازی مناسب می باشد. به یاد داشته باشید که سطح مورد نظر باید از مقاومت بالایی برخوردار بوده و کاملا یکدست و یکپارچه باشد. در هنگام آماده سازی سطح مورد نظر در صورتی که شیارهایی با بیش از 0.5 سانتی متر طول و عرض، باید از طریق بتونه اپوکسی پر گردد. بعد از آماده سازی سطح مورد نظر نوبت به استفاده از پرایمر می رسد. پرایمر اپوکسی که مورد استفاده قرار می دهید، باید از چسبندگی بالایی برخوردار باشد. از این رو انتخاب نمونه ای با کیفیت از این محصول نکته مهمی است که باید به یاد داشته باشید. پس از استفاده از پرایمر نوبت به اجرای رنگ اپوکسی می رسد. به این منظور در این مرحله باید نسبت به اجرای پارچه کفپوش سه بعدی اقدام نمایید. پارچه ای که به این منظور مورد استفاده قرار می گیرد، جنس خاصی دارد. این پارچه با استفاده از دستگاه یو وی فراوری شده و خاصیت ضد آب و ضد اسید دارد. مرحله آخر نوبت به استفاده از لاک اپوکسی می رسد. این مرحله مهم ترین مرحله در اجرا و نصب کفپوش سه بعدی می باشد. آن چه که در اجرای این مرحله حائز اهمیت می باشد، استفاده از لاک اپوکسی است که در آن از مواد ضد حباب استفاده شده باشد. هم چنین باید توجه داشت که در هنگام اجرا، تمام سطح به طور یکدست لاک خورده باشد.

کفپوش سه بعدی اپوکسی

نمونه جدیدی از کفپوش های اپوکسی، کفپوش ها سه بعدی اپوکسی می باشد. در ساخت کفپوش های سه بعدی اپوکسی از رزین های اپوکسی در سطح آن ها استفاده می گردد. اپوکسی در برابر خراشیدگی از مقاومت بالایی برخوردار است. از کفپوش های اپوکسی سه بعدی در محیط هایی که رفت و آمد کمی در آن جا صورت می گیرد، استفاده می گردد. اگرچه این گونه کفپوش ها در برابر خراشیدگی و مواد شیمیایی از مقاومت بالایی برخوردار هستند، اما باید به یاد داشته باشید در صورتی که عملیات نصب آن ها به خوبی انجام نگیرد، با مسائل فراوانی رو به رو خواهید شد. استفاده از کفپوش های سه بعدی اپوکسی می تواند فضایی متفاوت ایجاد نماید.

کفپوش سه بعدی متحرک

آن چه که باعث ایجاد کفپوش های سه بعدی متحرک می گردد، استفاده از نورپردازی دیجیتال و هوشمند می باشد. طراحی این گونه کفپوش ها به گونه ای است که با قدم گذاشتن بر روی آن طراحی های اجرا شده بر روی آن به صورت متحرک در خواهد آمد. از این گونه کفپوش ها در طراحی فضای ویژه مانند تالارهای عروسی استفاده می گردد. استفاده از این کفپوش باید در مکان هایی که از نور کمی برخوردار هستند، صورت گیرد. چرا که در این صورت عملکرد نورپردازی به خوبی انجام خواهد شد. کفپوش های سه بعدی متحرک از زیبایی منحصر بفردی برخوردار می باشد.

قیمت کفپوش سه بعدی متحرک

عوامل مختلفی بر قیمت کفپوش های سه بعدی تاثیرگذار می باشد. توجه و در نظر دریافت شرایط کف نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. برای مثال در صورتی که رطوبت یا چربی روی سطح وجود داشته باشد، باید در ابتدا به طور کامل رفع گردد که این خود شامل هزینه جداگانه می باشد. متراژ فضای مورد نظر از دیگر عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت کفپوش می باشد. در صورتی که این کفپوش ها در محیط های باز مورد استفاده قرار گیرند باید از مواد آنتی UV در اجرای آن استفاده گردد که در این صورت هزینه اجرای کفپوش بالا می رود. ضخامت مورد نظر برای کفپوش سه بعدی متحرک و نوع کاربری آن از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت این گونه کفپوش ها می باشد.

برای مشاهده قیمت کفپوش سه بعدی متحرک این جا کلیک کنید

قیمت کفپوش سه بعدی

قیمت کفپوش های سه بعدی نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال متراژ فضایی که قصد استفاده از این مدل کفپوش دارید، می تواند از عوامل تاثیرگذار در قیمت کفپوش های سه بعدی باشد. یکی دیگر از نکات مهم و کلیدی در قیمت کفپوش های سه بعدی، زیرسازی کف می باشد. زیرسازی مناسب و دقیق از نکات مهم و تاثیرگذار بر قیمت کفپوش های سه بعدی می باشد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ساختمانچی
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 58907

به "کاربرد کفپوش سه بعدی در دکوراسیون داخلی ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربرد کفپوش سه بعدی در دکوراسیون داخلی ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید