گردهمایی بزرگ خودروهای کلاسیک در آزادی

به گزارش مجله سرگرمی، اقتصاد نیوز: کمیته کلاسیک فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر روز گذشته بزرگ ترین گردهمایی خودروهای کلاسیک را به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش در پیست سرعت مجموعه ورزشی آزادی برگزار کرد.

گردهمایی بزرگ خودروهای کلاسیک در آزادی

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خودروبانک؛ کمیته کلاسیک فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر روز گذشته بزرگ ترین گردهمایی خودروهای کلاسیک را به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش در پیست سرعت مجموعه ورزشی آزادی برگزار کرد. این مراسم که از ساعت 14 الی 17:30 در هوای سرد پاییزی تهران برگزار شد، میزبان تعداد بسیار زیادی از بازدیدکنندگان بود که برای ورود به مجموعه ورزشی آزادی ساعت ها در ترافیک خیابان های منتهی به این محل را سپری کرده بودند و متاسفانه بسیاری از بازدیدکنندگان بخاطر همین ترافیک بسیار سنگین گلایه داشتند. اما این در حالی است که هزینه 5 هزار تومانی پارکینگ و ورودی 10 هزار تومانی مانع حضور علاقه مندان به خودروهای کلاسیک نشده بود.

استقبال از گردهمایی خودروهای کلاسیک

نکته قابل توجه در خصوص این همایش، فراخوان عمومی بود که از هفته های گذشته توسط کمیته کلاسیک فدراسیون منتشر شده بود و از کلکسیونرها و مالکان خودروهای کلاسیک جهت حضور در این همایش دعوت به عمل آمده بود. همچنین وجود شروط اولیه نظیر ممنوعیت ورود خودروهای کمتر از 25 سال قدمت و همچنین خودروهای فاقد اصالت و شرایط ظاهری مناسب، سبب شده بود تا گردهمایی جذاب و باشکوهی در پیست سرعت مجموعه ورزشی آزادی شکل بگیرد. لازم به ذکر است که برگزاری همایش های کلاسیک سبب می شود علاوه بر تجدید خاطره با خودروهای کلاسیک، تلاشی در راستای حفظ این آثار ارزشمند صورت بگیرد که کمیته کلاسیک فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، طی چند سال گذشته اقدامات قابل توجهی در این راستا انجام داده است.

شورلت کامارو SS

در این همایش طبق روال گذشته علاوه بر حضور انفرادی افراد، شاهد حضور گروه های هواداری متعددی بودیم که موجب شده بود سیر تکامل برخی از مدل ها به نملیش درآید. در وایع یکی از اهداف برگزاری گردهمایی های این چنینی، نمایش سیر تکامل و قدمت تاریخی برخی از برندهای خودروسازی جهان است که خوشبختانه به دلیل استقبال بسیار خوب و علاقه هموطنان از خودروهای کلاسیک، این اتفاث در برخی از رده ها رقم خورده بود.

اشکودا

بنابراین از خودروها و گروه های شرکت کننده در این مراسم می توان به کلوپ رسمی مرسدس بنز، کلوپ فولکس واگن سواران، کلوپ ژاپنی ها، کلوپ آمریکایی ها و آلمانی ها اشاره کرد. بر این اساس شاهد حضور تعداد قابل توجهی فولکس واگن بیتل یا همان قورباغه ای بین دهه های 50 تا 80 میلادی و فولکس واگن های ترنسپورتر از دیگر خودروهایی بودند که با تجهیزات کمپینگ، توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده بودند.

پورشه 911 کلاسیک

از دیگر آلمانی های حاضر در این همایش می توان به انواع گوناگونی از مدل های کلاسیک بی ام و و مرسدس بنز اشاره کرد که به دلیل محبوبیت بالا در بین علاقه مندان به خودروهای کلاسیک، بسیار مورد توجه قرار گرفته بودند. در این میان نمونه های بکر و فابریکی نیز وجود داشت که ارزشی دوچندان نسبت به نمونه های بازسازی شده داشتند.

از جمله خودروهای خاص و جذاب حاضر می توان به چندین دستگاه پورشه 911 کاررا، مرسدس بنز 280SL یا همان پاگودا، بی ام و 3000 کوپه و مرسدس بنز 450SLC اشاره کرد. البته که در میان آلمانی های حاضر نمونه های بسیار جذابی از بی ام و 2002 نیز به چشم می خورد، همچنین تعداد بسیار کمی از نمونه های کمیاب در ایران نیز حضور داشتند که یکی از آن ها مربوط به نسخه کوپه از بی ام و E36 است که با ظاهر جذاب و دوست داشتنی خود توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

مرسدس بنز پاگودا

اما یکی از بخش های جذاب این همایش به خودروهای آمریکایی اختصاص داشت که به دلیل پیشرانه های حجیم و ابعاد بدنه بزرگی که دارند، همواره مورد توجه قرار گرفته اند. در این بین نمونه های خاص و ارزشمندی نیز وجود داشت که تاکنون در کمتر همایشی حضور یافته بودند. به عنوان مثال یک دستگاه فورد ماستنگ شلبی GT350 دهه شست میلادی در این همایش حضور داشت که تاکنون کمتر عکسی از آن در فضای مجازی منتشر شده است.

فورد ماستنگ

از سوی دیگر نمونه های بکر و سالمی از انواع شورولت کامارو و پونتیاک توجه بازدیدگنندگان را به خود جلب کرده بودند. از دیگر خودروهای آمریکایی حاضر در این همایش می توان به حضور تعدادی کادیلاک سویل، شورولت ایران، شورولت بلیزر، شورولت بل ایر، انواع جیپ و رنگید، نسل های مختلف شورولت کوروت و پونتیاک اشاره کرد. حضور سه دستگاه شورولت کوروت C2 و C3 در این بخش یکی از جاذبه های اصلی به شمار می رفت که نگاه بازدیدگنندگان را به سمت خود می کشاند. همچنین دوج کاستومی که با رنگ جذاب و چشم نواز صورتی در این مراسم حاضر شده بود، یکی از خودروهای خاصی است که پس از ماه ها تلاش بازسازی و احیا شده است. نکته قابل توجه درخصوص این خودرو، استفاده از قطعات فابریک در تمام بخش های فنی و ظاهری است که سبب شده ارزش آن دوچندان شود.

شورلت کوروت

و در آخر طبق روال گذشته شاهد حضور پرشور ژاپنی سوارها بودیم که با خودروهای استاندارد و تیون شده سعی در جلب نظر بازدیدکنندگان داشتند. به عنوان مثال از ژاپنی های حاضر در این گردهمایی می توان به مواردی از قبیل به انواع میتسوبیشی لنسر و گالانت، نیسان SR16، تویوتا کرولا، کرونا، کارینا، سیلیکا، کریسیدا و چند نسل از تویوتا FJ، هوندا سیویک، اینتگرا و چند دستگاه هوندا CRX اشاره کرد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 56635

به "گردهمایی بزرگ خودروهای کلاسیک در آزادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردهمایی بزرگ خودروهای کلاسیک در آزادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید