5 اقامتگاه بوم گردی تا خاتمه سال در استان مرکزی افتتاح می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: پنج اقامتگاه بوم گردی در شهرستان های محلات و دلیجان با سرمایه 11میلیارد ریالی بخش خصوصی تا خاتمه سال 97 به بهره برداری می رسد.

5 اقامتگاه بوم گردی تا خاتمه سال در استان مرکزی افتتاح می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، علیرضا ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی این استان، امروز شنبه 17 آذر، در جمع خبرنگاران گفت: توسعه اقامتگاه های بوم گردی یکی از مهمترین اولویت های سازمان است چراکه معتقدیم، چرخش گردشگر از شهرگردی به بوم گردی و روستاگردی یکی از انتخاب های آینده نزدیک گردشگران خواهد بود از این رو آماده سازی بستر توسعه و خدمات مطلوب به این دست از متقاضیان، اصلی مهم است تا از این فرصت مطلوب بهترین استفاده ها را بریم.

ایزدی اضافه کرد: گرچه توسعه اقامتگاه های بوم گردی اولویت سازمان است اما حفظ، احیا و نگاهداری از بافت های روستایی، محیط زیست و همینطور حفظ بافت جامعه محلی از اصولی است که اگر به هر عنوان رعایت نگردد، نه تنها اقدام مثبتی را انجام نداده ایم بلکه یکی دیگر از ثروت های تاریخی مان را از بین برده ایم از این رو پیش احتیاج در نظر گرفته شده سازمان برای هر پروژه بوم گردی حفظ این سه اصل است.

او در ادامه گفت: پنج اقامتگاه جدید در روستاهای خورهه، نخجیروان و مزور در شهرستان محلات، شهر نراق و روستای کهک در شهرستان دلیجان با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در مراحل نهایی تکمیل قرار دارند و تا سرانجام سال به بهره برداری خواهند رسید.

ایزدی اضافه کرد: فراوری اشتغال بومی، ایجاد رونق مالی در جوامع محلی، پویایی روستاییان در حفظ آئین و سنن و جلوگیری از مهاجرت به شهرها از دیگر دستاوردهای احداث اقامتگاه های بومگردی است که می تواند در مراحل بعد به مهاجرت معکوس نیز منجر گردد. این امر قطعا یک برد اجتماعی است چراکه از حاشیه نشینی در شهرها جلوگیری می گردد و از همه مهمتر، شان و صندلی رفیع روستاییان یادآوری می گردد.

او در سرانجام گفت: با بهره برداری از این اقامتگاه ها، 25 شغل مستقیم و حدود 75 شغل غیرمستقیم ایجاد می گردد که بیشتر این مشاغل ایجاد شده، دامنه بومیان را در بر می گیرد.

با افتتاح این اقامتگاه ها، شمار این واحدها در استان به 9 اقامتگاه می رسد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: میراث آریا
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 41005

به "5 اقامتگاه بوم گردی تا خاتمه سال در استان مرکزی افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 اقامتگاه بوم گردی تا خاتمه سال در استان مرکزی افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید